Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cong

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cong

De versie van eddy007 (waarvoor dank )

Omzetting naar zw/w

Mvrgr.
    Last edited by kriba; 28 juni 2013, 13:23.

Re: Cong

De foto is knap belicht en heeft veel potentieel.
    Ik zou 2 dingen doen:
    1. Een crop tot iets onder de rechtse witte lijn (de voorgrond is nu te zwaar volgens mij).
    2. Aan de schaduw te zien was er veel zon, ik zou dus de foto iets warmer maken.
    Probeer eens.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      De foto is knap belicht en heeft veel potentieel.
      Ik zou 2 dingen doen:
      1. Een crop tot iets onder de rechtse witte lijn (de voorgrond is nu te zwaar volgens mij).
      2. Aan de schaduw te zien was er veel zon, ik zou dus de foto iets warmer maken.
      Probeer eens.
      mvg,
      Eddy
      Ik wil het wel eens proberen Eddy, dat croppen is natuurlijk geen probleem, maar kun je me vertellen hoe ik de foto 'warmer' kan maken .
      Eens ik dat weet ga ik aan de slag.
      Mvrgr.

Comment

Ik volg Eddy voor wat betreft het bijsnijden.
        Ik weet wel hoe je een foto respectievelijk warmer/kouder maakt maar mijn kleurtjes zorgen er telkens voor dat ik wel een beetje uit de bocht ga. Te warm wordt waarschijnlijk "kleurzweem en die kan ik slecht tot heel slecht waarnemen..."
        Ik vermoed dat Eddy je al via PB uitgelegd heeft hoe...of het nog zal doen.

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Dit is een compositie die niet meer te redden valt, helaas. Croppen kan altijd nog, maar je verliest dan teveel beeldvormng en kwaliteit in je foto.
          Dit had je direct moeten zien eigenlijk in je zoeker. De dieptewerking is niet echt scherp, waardoor je beter niet kunt gaan croppen m.i.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
            Ik volg Eddy voor wat betreft het bijsnijden.
            Ik weet wel hoe je een foto respectievelijk warmer/kouder maakt maar mijn kleurtjes zorgen er telkens voor dat ik wel een beetje uit de bocht ga. Te warm wordt waarschijnlijk "kleurzweem en die kan ik slecht tot heel slecht waarnemen..."
            Ik vermoed dat Eddy je al via PB uitgelegd heeft hoe...of het nog zal doen.

Groetjes
            Marc
            Ik heb het intussen zelf eens opgezocht en blijkbaar kan het met de fotofilters is PS, de 81 en de 85.
            Maar als ik één van beide toepas, hoe subtiel ook, dan krijg ik ook een kleurzweem .
            De 'warmte' komt wel in de foto, maar de kleurzweem ook.....
            Dus warmer maken zonder een kleurzweem te bekomen blijft voor mij een mysterie.
            Ik ga morgen nog eens wat verder zoeken.
            Mvrgr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
              Ik heb het intussen zelf eens opgezocht en blijkbaar kan het met de fotofilters is PS, de 81 en de 85.
              Maar als ik één van beide toepas, hoe subtiel ook, dan krijg ik ook een kleurzweem .
              De 'warmte' komt wel in de foto, maar de kleurzweem ook.....
              Dus warmer maken zonder een kleurzweem te bekomen blijft voor mij een mysterie.
              Ik ga morgen nog eens wat verder zoeken.
              Mvrgr.
              Ik zou het met de WB proberen.

Mocht het mijn foto zijn dan zou ik er echter niet meer veel tijd mee verdoen ... deze foto is gewoonweg niet in balans en daar kan je m.i. met croppen niets meer aan verhelpen. Bij het maken van de foto had je meer naar rechts moeten opschuiven en vandaaruit de compo met de weg en het landschap opbouwen. Nu is het denk ik te laat om hier nog iets treffelijk van te maken.
              Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                Ik zou het met de WB proberen.

Mocht het mijn foto zijn dan zou ik er echter niet meer veel tijd mee verdoen ... deze foto is gewoonweg niet in balans en daar kan je m.i. met croppen niets meer aan verhelpen. Bij het maken van de foto had je meer naar rechts moeten opschuiven en vandaaruit de compo met de weg en het landschap opbouwen. Nu is het denk ik te laat om hier nog iets treffelijk van te maken.
                Ik zal deze dan maar bij het grof huisvuil zetten zeker.
                Ik vond nochtans dat hij er best mocht wezen.....niet dus.
                Zal eens kijken voor een andere/betere(?).
                Mvrgr.

Comment

Ik heb een door eddy007 bewerkte versie ontvangen van deze foto (waarvoor dank) en deze eens onder de originele geplaatst.
                  Ik ga toch niet in vuilbak kieperen, daarvoor vind ik de bewerkte versie toch te mooi.
                  Nu val het op dat de voorgrond in de originele wat te zwaar woog, bij de gecropte vind ik het heel wat beter.
                  Mvrgr.

Comment

Vind de versie van Eddy beter.
                    Volgens mij is een filter ook niet de juiste manier om kleurtemperatuur te regelen.
                    Heeft inderdaad met WB te maken.

Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ik zou hem wel eens in Z/W willen zien. Het lijnenspel in de lucht kan voor behoorlijk wat dramatiek zorgen en mits een goede omzetting...
                      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Toch zeker geen slechte foto, hoor !
                        De update laat zien dat er zeker potentie in zit.
                        De compo heeft wel het nadeel dat er zo duidelijk een links en een rechts is. Je krijgt pijn in je oogspieren, zeg maar.
                        Groeten,
                        Johan
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Ga ook voor de up,grts,Jozef
                          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Toch nog eens een zw/w versie bijgeplaatst, vertrokken van de originele, met de compo van eddy, en dan omgezet.
                            Iedereen bedankt voor de reacties.
                            Mvrgr.

Comment

Ik zie geen z/w versie, maar snap ook niet waarom?

Comment

Working...
                              X