Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groen plekje in Klein Brabant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• groen plekje in Klein Brabant

Met het grijs Belgisch weer er toch eens op uit getrokken.
    Ik sta open voor reacties.
    Eerste foto:
    ISO 200
    50 mm
    1/60 bij f/16

_DSC0583.jpg by georgesvdb, on Flickr

Tweed foto
    ISO 100
    50 mm
    1/6 bij f/32

_DSC0584.jpg by georgesvdb, on Flickr
    Groeten
    Georges

Re: groen plekje in Klein Brabant

Voor mij persoonlijk;

De eerste is scherper en voor mij ook mooier, in de tweede komen de groene kleuren iets beter uit.(mocht nog iets meer zijn)

Comment

Waarom f32 ? Je objectief is minder scherp op f32, je sluitertijd wordt 1/6 waardoor de bladeren die bewegen door de wind onscherp worden.
      Je kan niet zien dat het een grijze dag was, je hebt de foto redelijk warm (geel) gemaakt.
      Ondanks deze kritiek vind ik het wel een mooi beeld
      Een stuk eraf beneden, zodat de bootjes op het sterke punt komen liggen, maakt je foto's beter.
      mvg,
      Eddy
      Last edited by eddy007; 21 juni 2013, 16:59.
      Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
        Waarom f32 ? Je objectief is minder scherp op f32, je sluitertijd wordt 1/6 waardoor de bladeren die bewegen door de wind onscherp worden.
        Je kan niet zien dat het een grijze dag was, je hebt de foto redelijk warm (geel) gemaakt.
        Ondanks deze kritiek vind ik het wel een mooi beeld
        Een stuk eraf beneden, zodat de bootjes op het sterke punt komen liggen, maakt je foto's beter.
        mvg,
        Eddy
        Ik wou proberen met een lange sluitertijd een speciale sfeer te creëren. Zal in LR de witbalans eens nakijken, maar deze foto's zijn wel bijgeflitst. Daarom dat de grijze dag toch nog een zonnetje had
        bedankt voor het kijken en de reacties
        mvg
        Georges
        Groeten
        Georges

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
          Ik wou proberen met een lange sluitertijd een speciale sfeer te creëren. Zal in LR de witbalans eens nakijken, maar deze foto's zijn wel bijgeflitst. Daarom dat de grijze dag toch nog een zonnetje had
          mvg
          Georges
          1/6 is veels te weinig voor een "speciale sfeer met lange sluitertijd". Dan moet je eerder aan ettelijke (c.q. tientallen) seconden denken en dan heb je in deze omstandigheden allicht een ND-filter nodig. Begijp ook niet goed waarom en waarop je hier hebt bijgeflitst?

qua compo: zulk een scene kijkt lekkerder als de bootjes met hun snuit naar binnen wijzen (in plaats vannaar het kader) en bij voorkeur links liggen (cfr. links-rechts-leesrichting).
          Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
            mvg
            Georges
            Flitsen om zon te hebben
            Wat is het richtgetal van je flitser want met een diafragma 32 en iso 100 zal je flitser maar enkele meters belichten.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
              1/6 is veels te weinig voor een "speciale sfeer met lange sluitertijd". Dan moet je eerder aan ettelijke (c.q. tientallen) seconden denken en dan heb je in deze omstandigheden allicht een ND-filter nodig. Begijp ook niet goed waarom en waarop je hier hebt bijgeflitst?

qua compo: zulk een scene kijkt lekkerder als de bootjes met hun snuit naar binnen wijzen (in plaats vannaar het kader) en bij voorkeur links liggen (cfr. links-rechts-leesrichting).
              Tja de bootjes lagen wel vast met hun snuit aan de kant. en vanuit het overliggende standpunt, had ik de gebouwen als achtergrond.
              Bedankt voor de tip
              mvg
              Georges
              Groeten
              Georges

Comment

Working...
              X