Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
mooie foto van een mooie hond. Scherpstellen op de oogjes is wel lastig, in dit geval ...
Inflitsen is goed gedaan: natuurlijk ogend evenwicht tussen flits en bestaand licht
Mooi,
scherpstellen op de ogen inderdaad wat lastig, was de kapper met vakantie
Is iets wat ik ook meer en meer aan het leren ben, invulflitsen. Vroeger was ik daar absoluut niet voor te vinden, het licht moest er maar 'zijn'. Nu beheers je dat zelf wat met de flash, maar ook zoals het hier goed geslaagd is, wil ik het niet laten opmerken dat er flash is gebruikt in de foto.
scherpstellen op de ogen inderdaad wat lastig, was de kapper met vakantie
Is iets wat ik ook meer en meer aan het leren ben, invulflitsen. Vroeger was ik daar absoluut niet voor te vinden, het licht moest er maar 'zijn'. Nu beheers je dat zelf wat met de flash, maar ook zoals het hier goed geslaagd is, wil ik het niet laten opmerken dat er flash is gebruikt in de foto.
[Deze avond eens geoefend met de invulflits bij tegenlicht.
Twee mooie portretfoto's Een onderdeel van je basis technieken is het histogram bij digitale fotografie. Als je dat goed aanleert in de basis(later mag men daar rustig in bepaalde omstandigheden van afwijken) dan komt je hondje in foto 1 er zo uit te zien.
Als je de link weg wil, geef maar een gil
Dank je Beelder, de foto toont ook wat 'blauwiger' bij jou, kan er niet goed uit opmaken of het licht ook verandert is, maar zal hem eens opslaan en dan op mijn PC vergelijken.
Ja histogram, weet niet zo goed hoe daarmee te werken, kan al wel overbelichting wat temperen en onderbelichting wat ophalen adh van histogram, maar tot zover beperkt zich mijn 'kunnen'.
Zou zo graag een fotocursus willen volgen, maar werken, mama zijn van 2 kleine kindjes maken dit voor mij voorlopig onmogelijk.
Bijna alles wat ik nu kan heb ik geleerd door dit forum.
Tot 2 jaar geleden enkel foto's op auto genomen en sinds 2 jaar (natuurlijk niet intensief wat dat is voor mij niet mogelijk) me wat meer verdiept in fotografie.
Natuurlijk wil ik nog veel leren.
Het vermeende blauw wat je ziet in de bovenste haren is een grijstint. Zelf heb ik grote schermen(27 en 22 inch) en werk niet met laptop. Mij schermem staan naast elkaar en op beiden is er geen blauwtint te zien namelijk.
Dank voor de uitleg Je komt er wel hoor, en zelfs goed aardig op weg vind ik
Last edited by Beelder; 20 juni 2013, 21:34.
Reden: schrijffout
Kijk ook eens wat je allemaal kan bij landschapsfotografie met een flitserhttps://www.youtube.com/watch?v=hrbl8sLDDEg Hetzelfde kun je ook uitproberen bij je hond bv. in je eigen tuin. Soms is het leuker om de flitser van de camera te halen en die ergens weg te leggen Gebruik van trigger of lange verlengkabel is dan wel noodzakelijk
Kijk ook eens wat je allemaal kan bij landschapsfotografie met een flitserhttps://www.youtube.com/watch?v=hrbl8sLDDEg Hetzelfde kun je ook uitproberen bij je hond bv. in je eigen tuin. Soms is het leuker om de flitser van de camera te halen en die ergens weg te leggen Gebruik van trigger of lange verlengkabel is dan wel noodzakelijk
Dank je, supertip! Ga er morgen mee aan de slag, wordt somber weer dus ideaal om te oefenen. Moet zondag een paar hondjes gaan fotograferen en het weer is maar zozo.
2 mooie foto's
(jammer dat die 2e onderaan een beetje teweinig plaats heeft)
ik vind ze goed gelukt
meer dan goed zelfs
(al is die van Beelder een serieuze trap hoger)
invulflits... ik werk niet graag met flits,
maar 't zal blijkbaar wel moeten, zeker?
Wat ik denk...
dat het lastig moet zijn om met zo een froufrou door het leven te gaan
En dat de grasmat in de tweede nogal euh...afloopt...
Voor de rest heb je heel subtiel geflitst
Vind het voorstel van Beelder nogal koud...maar denk dat dit smaak is en je zelf zal moeten invullen.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment