Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hey dude...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hey dude...

...toevallig niets te knabbelen bij..?

1/3200 - f5 - iso400 - 500mm

***UPDATE - schaduwen opgelicht (enkel op vogel)***

Bedankt om te kijken.
    Marc
    Last edited by Brombeer; 20 juni 2013, 06:21. Reden: Update
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Re: Hey dude...

Oei! Een vogel zonder snavel! 't Is te frontaal naar mijn goesting om die reden. De schaduw van de bek maakt het niet goed. Voor de rest staat hij er goed op: scherp waar moet en de donkere partijen voldoende doortekend.

Gr, V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Knap oogcontact
      Stond je ook op één poot?
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

Goed in beeld gebracht ,leuke opname,grts,Jozef
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Vind ook dat de snavel verloren gaat in de schaduw! De pose van de vogel maakt veel goed!
          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

opvallende foto. Een vogels met twee snavels en een pootje in de lucht. Tof moment zou ik zeggen. Bijzondere foto.

Comment

Kauwen zijn tegenwoordig gewild foto object
              Tja, die snavel Dat is het frontale effect wat je bekomt met de zon rechts hoog

Comment

Leuke pose, prettige compositie.
                Overweeg eens om bij het histogram de autoknop (PS-E) te gebruiken en
                daarna de schaduwen op te lichten voor iets tussen 10 en 20% (voor net nog wat meer pit).
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Kan plaatwerker volgen Marc. Even opgedaan in PS CS6 en gewerkt met schaduwen 20%, Toonbreedte 50% en straal 15 px. Maar laat het aan je zelf over, de maker beslist. Anders een heel mooi pose.

Gr, Daniel.

Comment

Bedankt voor de commentaren!

Wat betreft een vogel zonder bek...had hem evengoed "ZO" kunnen presenteren...maar was een bewuste keuze. Zoals in de link hiervoor zie je ze altijd en dat sommige mensen hem liever zo zien kan ik begrijpen en respecteren.
                    De originele foto is puur natuur, zelfs geen mm gecropt...en zo krijg je ze uiteraard ook te zien. Voor mij persoonlijk zit er voldoende detail in de bek om hem "zichtbaar" te houden.

Was daar in het gezelschap van een Duitse sportfotograaf met twee toestellen en lenzen waar ik als kleine huis- tuin en keukengebruiker enkel maar kan van dromen. Heb zijn resultaat van deze vogel op het schermpje van één van zijn toestellen gezien en kan u verzekeren dat de kwaliteit evenredig met de prijs toenam. Ben bijna ongemakkelijk geworden toen ik hem vergeleek met hetgeen op mijn schermpje stond. Maar...wie het kleine niet eert....enz...

Het grappige in deze situatie was dat we gezamelijk aan het mikken waren naar een kiekendief die veel te ver zijn nest had en nu en dan voorbij kwam. In plaats dat wij op vogeltjes jaagden, jaagde de kauw op ons. Hij stalkte ons om toch maar te bedelen en ik moest er zelfs van weglopen om hem volledig in beeld te kunnen houden, zo dicht kwam hij.

@Plaatwerker en Daniel: heb update toegevoegd waarbij enkel de schaduwen in de vogel opgetrokken werden.
                    @Eddy: neen...had mijn twee poten nodig om rap te kunnen lopen...kreeg er hem anders niet op

Groetjes
                    Marc

Comment

Mooie update Brombeerku.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Mooie update Marc. Heb hier al geleerd om zelf meer detail in zwarte naar boven te laten komen vandaar mijn opmerking.

Gr, Daniel

Comment

Bedankt Jill en Daniel.

Groetjes
                          Marc

Comment

wel mooi gedaan hoor

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                            lenzen waar ik als kleine huis- tuin en keukengebruiker enkel maar kan van dromen. Heb zijn resultaat van deze vogel op het schermpje van één van zijn toestellen gezien en kan u verzekeren dat de kwaliteit evenredig met de prijs toenam. Ben bijna ongemakkelijk geworden toen ik hem vergeleek met hetgeen op mijn schermpje stond. Maar...wie het kleine niet eert....enz...
                            tijdens de workshop sportfotografie stond er daar ook ene met een Canon 400 2.8
                            en wanneer je zijn foto's met die van ons
                            huis- tuin en keukengebruiker
                            vergeleek
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ja Michel...dat fornuis hé
                              Maar mijn tijd komt nog wel...is het niet nu dan in een volgend leven
                              Bedankt.

Groetjes
                              Marc

Comment

Working...
                              X