Oei! Een vogel zonder snavel! 't Is te frontaal naar mijn goesting om die reden. De schaduw van de bek maakt het niet goed. Voor de rest staat hij er goed op: scherp waar moet en de donkere partijen voldoende doortekend.
Leuke pose, prettige compositie.
Overweeg eens om bij het histogram de autoknop (PS-E) te gebruiken en
daarna de schaduwen op te lichten voor iets tussen 10 en 20% (voor net nog wat meer pit).
Kan plaatwerker volgen Marc. Even opgedaan in PS CS6 en gewerkt met schaduwen 20%, Toonbreedte 50% en straal 15 px. Maar laat het aan je zelf over, de maker beslist. Anders een heel mooi pose.
Wat betreft een vogel zonder bek...had hem evengoed "ZO" kunnen presenteren...maar was een bewuste keuze. Zoals in de link hiervoor zie je ze altijd en dat sommige mensen hem liever zo zien kan ik begrijpen en respecteren.
De originele foto is puur natuur, zelfs geen mm gecropt...en zo krijg je ze uiteraard ook te zien. Voor mij persoonlijk zit er voldoende detail in de bek om hem "zichtbaar" te houden.
Was daar in het gezelschap van een Duitse sportfotograaf met twee toestellen en lenzen waar ik als kleine huis- tuin en keukengebruiker enkel maar kan van dromen. Heb zijn resultaat van deze vogel op het schermpje van één van zijn toestellen gezien en kan u verzekeren dat de kwaliteit evenredig met de prijs toenam. Ben bijna ongemakkelijk geworden toen ik hem vergeleek met hetgeen op mijn schermpje stond. Maar...wie het kleine niet eert....enz...
Het grappige in deze situatie was dat we gezamelijk aan het mikken waren naar een kiekendief die veel te ver zijn nest had en nu en dan voorbij kwam. In plaats dat wij op vogeltjes jaagden, jaagde de kauw op ons. Hij stalkte ons om toch maar te bedelen en ik moest er zelfs van weglopen om hem volledig in beeld te kunnen houden, zo dicht kwam hij.
@Plaatwerker en Daniel: heb update toegevoegd waarbij enkel de schaduwen in de vogel opgetrokken werden.
@Eddy: neen...had mijn twee poten nodig om rap te kunnen lopen...kreeg er hem anders niet op
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
lenzen waar ik als kleine huis- tuin en keukengebruiker enkel maar kan van dromen. Heb zijn resultaat van deze vogel op het schermpje van één van zijn toestellen gezien en kan u verzekeren dat de kwaliteit evenredig met de prijs toenam. Ben bijna ongemakkelijk geworden toen ik hem vergeleek met hetgeen op mijn schermpje stond. Maar...wie het kleine niet eert....enz...
tijdens de workshop sportfotografie stond er daar ook ene met een Canon 400 2.8
en wanneer je zijn foto's met die van ons
Comment