Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mooie opname van op een plaats op enkele minuten van waar ik woon. Maar deze heb ik er nog nooit gezien in het park dat nu voor 99% leeg is en toch kom ik er regelmatig. Deze zitten toch niet in één van die kooien.
Aan de lijntjes in de achtergrond te zien denk ik dat ze wel in een kooi moeten zitten... Heeft wel iets speciaals aan de foto die lijnen, maar weet niet of ik het nu mooi of niet vind...
Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART
Mooie opname van op een plaats op enkele minuten van waar ik woon. Maar deze heb ik er nog nooit gezien in het park dat nu voor 99% leeg is en toch kom ik er regelmatig. Deze zitten toch niet in één van die kooien.
Gr, Daniel.
Thx voor je reactie.
Ik schrok ook even toen ik er binnen ging, zo leeg. Deze zitten wel nog in één van de kooien, in de buurt van die roofvogels in die grote, hoge kooi. Ik kan me de naam niet meer herinneren.
felix 69: bij deze vogels heb ik kunnen scherpstellen op de vogels zodat ik weinig hinder (lees: wegvallen) heb van de tralies op de voorgrond. Ik heb een nikon d700 - lens 28-300 f/3.5-5.6 G.
Beelder: de update is er, maar ik weet niet echt of de laatste wel beter vind dan de eerste, eerder naar de fletse kant.
Ja, nu weet ik ze weer zitten maar met een lens kan je toch niet door de draad fotograferen of was het met een kleine camera.
Als je dicht tegen de kooi kunt gaan staan, en de vogels zitten ver van jou af, dan kun je met een groot diafragma (klein f nummer) de tralies laten verdwijnen.
Ik heb dit al dikwijls toegepast en zelfs ook al eens op het circuit van Zolder. Werkt heel goed om het traliewerk of omheining te laten verdwijnen.
Comment