Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de tuin. :-)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In de tuin. :-)

Leuke foto maar, zoals reeds aangeraakt, voor mij misschien ook wat krap.
    ik vind ook het onkruidsprietje, hoe onscherp ook, vooraan de aandacht teveel trekken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Dank voor het antwoord.
      Ik kan zoiets niet vinden in PS-E maar het is niet erg hoor. Ik ben toch
      gewend om iedere foto individueel te bewerken. Nu ja, in DxO kan ik wel
      zoiets, de instellingen van een bepaalde foto kopiëren naar een soortgelijke.
      Inderdaad maar ik behandel ze ook elk apart hoor, zoals ik zei, ik heb nu een reeksje van die foto's, allemaal buiten, zelfde 'setting' en dergelijke, en
      toch past diezelfde action niet overal bij...
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Let op, met wat ik ga schrijven breek ik zeker uw foto niet af, maar geef ik u mijn eigen ervaringen mee t.o.v. bewerkstoevoegingen in een foto.
        Met alle respect voor de foto, maar dit is een bewerkingstoevoeging in een beeld, n.a.v. een overbelichting(open diafragma en te lange sluitertijd in combinatie) op de lichte onderdelen in deze foto die door(vermeende) toevoeging van een (kleur)toning, die m.i. gewoon lichte kleurzweem is, wordt verkregen. Foto bewerkinstoevoegingen(of zoals u wil in het Engels geschreven Actions) zijn ondermeer sepia, verzadiging, scherpte, lomo/holga-achtig en ga zo maar door. Picasa is is een schoolvoorbeeld van veelvuldige bewerkingstoevoegingen(Actions) zonder daarbij de nodige basiskennis behoeven te bezitten van fotobewerkingen. Deze foto's lenen zich vaak heel erg goed voor z/w omzettingen

Helaas, maar ik vind het beeld niet zo prettig kijken en de foto helt ook een beetje af naar links. Wel mooi hoe dit ventje zijn bal koestert en ik zou dan ook de foto gemaakt hebben op portret basis.
        Als je deze foto omzet naar z/w met behulp van deze tutorial, dan wordt het een plaatje Respect voor uw keuze
        Wat wel mogelijk is om in z/w kleurtoningen te geven, zie hiervoor deze tutorial.
        Last edited by Beelder; 17 juni 2013, 16:07.

Comment

Het is uw bewuste keuze Jill dus vindt ik dat deze moet kunnen.
          Mvg.

Comment

Volg enkele voorgangers ivm toning, grassprietje en krappe kadrering. Maar schattig alvast deze beelden van ontdekkende graspeuters.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
            X