Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
meneer Haas..
Collapse
X
-
-
Re: meneer Haas..
Oorspronkelijk geplaatst door elrik Bekijk berichtOmdat ik niet weet hoe dit moet in LR ..
Jij wel...dan mag je altyd helpen? :-)
Grt erik
Je zou eens met de pipet een plekje kunnen zoeken waar de waarden
voor R,G, en B heel dicht bijeen liggen.Klik eens op dat plekje met de
grijs-pipet. Naar mijn idee corrigeer je dan de kleurzweem.Een mogelijk
goed plekje is die witte steen iets achter het haas.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
In Bouk zijn handtekening staat "wie niet spreekt wordt niet gehoord...." en nog wat...
In de ontwikkelmodule van LR heb je inderdaad een pipet waarmee je kunt klikken. Nog voor je klikt past de foto zich in het kleine venstertje li-boven aan, aan de plaats waar je pipet staat. Met andere woorden als je met je pipetje "rond rijdt" op je grote foto ga je in kleinere voorbeeld steeds wisselende witbalans zien.
Je hebt rechts presets waarmee je kunt kiezen tussen zoals opname/daglicht/bewolkt/flits/enz... Als je op daglicht klikt ga je de waarde van de kleurtemperatuur, ongeacht op wat deze staat naar 5500 kelvin zien springen. Ook daar kun je manueel een cijfer ingeven. Aangezien ik vermoed dat het hier om daglicht gaat raad ik je aan om plus-minus het getal 5200 in te geven. Heb al ondervonden als ik kies voor 5500 men hier spreekt van lichte kleurzweem.
Groetjes
MarcPerfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door elrik Bekijk berichtdat is toch wel effen zoeken hoor voor die kleur zweem weg te krijgen :-(
en aan Brombeer ; ik zie dat toch niet staan hoor opname,daglicht,bewolkt...
heb je misch een linkje ofzo? dank je
grt erik
2. Kelvin-waarde manueel wijzigen
3. Met pipet over foto bewegen en kijken in het kleine raam li boven
MarcPerfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtJe update had er zonniger uitgezien als je ook nog wat extra aandacht had
gegeven aan het histogram.
Mvg.
Comment
Comment