Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Om er te verblijven wil ik direct tekenen, maar niet zo voor de foto.
Dat stukje pot met takken linksonder voor het zwembad, een stukje metalen pergola, het door zon beschenen landschap dat zo flets oogt, die lichtjes kromme paal die het beeld in twee snijdt...... sorry Eddy, ik heb reeds véééél beter van je gezien.
Groetjes
Hier moet ik toch ook wat langer naar kijken.
In het landschap is duidelijk de felle zon waarneembaar als de wolken die schaduwen afwerpen...daar zou ik persoonlijk niets kunnen/durven op aanmerken.
Dit landschap kon je, denk ik, evengoed fotograferen een beetje verder rechts over de ballustrade.
Maar het feit dat je waarschijnlijk per sé het zwembad er bij wilde is wel een beetje de dooddoener hier.
Maar...kijk naar alle werk hier...of zelfs veel "groteren" hun werk. Het is omzeggens onmogelijk om iedere keer dezelfde kwaliteit te handhaven...laat staan overtreffen
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Ik had de foto ook liever gezien zonder zwembad denk ik, maar die zal je ook wel hebben zeker...
Mvg.
Ik heb idd. andere foto's vanaf dit aangenaam terras. Dit is er een van een mistige ochtend met brandpunt 70mm die ik in SC heb gezet een tijd geleden.
Het is zo zalig om daar te ontbijten, lunchen ... Daardoor heb ik me laten gaan zeker en niet genoeg naar de foto gekeken.
Iedereen bedankt voor 't kijken en de reacties.
mvg,
Eddy
Het is zo zalig om daar te ontbijten, lunchen ... Daardoor heb ik me laten gaan zeker en niet genoeg naar de foto gekeken.
Dat heb ik ook gedaan. Je hebt getracht die zaligheid weer te geven.
En ik vind dat je daar bijzonder wel in geslaagd bent. Mijn eerste ge-
dachte, daar wil ik ook een wijntje drinken, of een ontbijtje nuttigen.
Pas als ik dat gedaan heb, ga ik kritischer naar de foto kijken. Blijft
toch die eerste indruk.
Laat je maar gaan, fotografie is soms gewoon dat wat het is.
....... Het is omzeggens onmogelijk om iedere keer dezelfde kwaliteit te handhaven...laat staan overtreffen
niveau handhaven is al heel wat.
denk niet dat je er al bent, als je een keer veel positieve reacties op een opname krijgt met een HoF nominatie als gevolg.
grt,bouk.
denk niet dat je er al bent, als je een keer veel positieve reacties op een opname krijgt met een HoF nominatie als gevolg.
grt,bouk.
Een waarheid als een koe Bouk en voor mezelf heb ik dat al een tijdje door....
Doudeke, zoals gewoonlijk, brengt het op een heel gezappige manier die nogmaals aanduidt dat fotografie zoveel meer kan zijn dan louter een perfecte plaat.
De kunst is, denk ik, als je het kunt verenigen in één opname en slaag daar zelf nog veel te weinig in.
Zou al heel tevreden zijn mocht ik op vlak van landschappen de helft kunnen van Eddy.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
mmm de pot links is misschien wat ongelukkig
maar ik vind zelf dat de andere elementen, die hierboven als storend worden genoemd, bijdragen tot het weergeven van het kader waarin deze foto genomen werd.....
FLICKRPHOTOSTREAM
Just try to comprehend that which you'll never comprehend
ik volg de anderen,
met een beetje fantasie kan je zó de foto zonder pergola, zonder stukske bloempot LO voorstellen
en dan
wordt het wel een 'Eddiefottoo'
en dan, maar enkel en alleen dan
grt,bouk.
Juist daarom weiger is steevast HOFnominaties. Ik beschouw mijn nominaties eerder als toevalstreffers en dan zijn ze geen HOF waardig voor mij.
Wanneer je constant een super niveau weet aan te houden, dan zouden al de foto's die je hier plaatst HOFnominaties zijn, en dat zie ik ook niet rap gebeuren, allee bij mijn foto's toch niet.
Groetjes
Ik geniet in elk geval van het uitzicht, zou er zo even willen zitten. Vast een gezellig moment tijdens de vakantie willen vastleggen om later opnieuw te beleven. De technische volmaaktheid zoek ik niet bij een dergelijke foto. Het buikgevoel haalt het voor mij
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Comment