Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwangerschapsfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwangerschapsfoto

Dit is eigenlijk meer een vraag dan "toonmoment". Mijn vrouwjte is momenteel 31 weken zwanger dus een ideale tijd om wat mooie foto's te nemen.
    Ik heb echter weinig kaas gegeten van portretten en nog minder van zwangerschapsfoto's.
    Aangezien ik geen studio heb ofzo zouden we graag wat foto's in de lokale parkjes nemen. Er zijn hier in de buurt redelijk wat parkjes met groen enzo dus een ideale setting.

Hieronder een van mijn pogingen.
    Het is een OK foto maar ik wil wat meer.
    Alle tips zijn dus meer dan welkom!
    Als ik online zoek zie ik enorm veel studio materiaal maar weinig tips voor buiten.

Exif van deze:
    f4.5 48mm
    1/250 iso 400
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

Re: Zwangerschapsfoto

Ik hou spontaan het hoofd scheef bij het bekijken van je foto. Dat standpunt lijkt me dus niet zo goed gekozen.
    Haar arm ziet er ook nogal geel uit. Is dat van een goudkleurig reflectiescherm?

Gezien de groene achtergrond, is de het rode van de jurk goed gekozen (complementaire kleuren).

In eerste instantie zou ik niet op zoek gaan naar zwangerschapsfotografie-tips, maar het houden bij gewone portretfoto's.
    Kijk ook eens rond in de andere rubrieken van BD (model en mensen) en maak daar je eigen ding van.

Oefening baart kunst en je hebt nog een paar weken! Succes.

V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Ik vind de compo en uitsnede ongelukkig gekozen. Rechtstaan of zittend en een profiel foto! Denk dat je stralende vrouw er mooier zou uitkomen.
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Denk niet echt dat ik je ter wille zou kunnen zijn omtrent wat je expliciet zoekt...
        Maar ik zou ze alvast ook niet meer zo laten liggen...of vanuit dit standpunt fotograferen. VincentBxl heeft daar wel een punt.
        Ik herinner me wel nog 31 jaar geleden toen mijn dochter op komst was dat m'n echtgenote enorm gelukkig was en straalde...met dit kleine wonder...Dus ondanks je zegt geen studio te hebben zou ik toch trachten daar meer op te focussen. Als ik nu nog kijk naar de analoge foto's die ik toen van haar nam (zowel binnen als buiten) steken die mooie en warme gevoelens van toendertijd weer de kop op.
        Als ik zo naar je mooi model kijk heb ik ook wel de indruk dat ze gelukkig is met het op komst zijnde pakketje...

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Hoi passero, ik heb toevallig vandaag ook buiten van mn vriendin wat foto's gemaakt om te oefenen, ze is net 8 wk (na lang wachten wilt ze elke stap uiteraard bijhouden ), zelf ook 2 shots gehad bij zwangerschappen

eerste tips, laat uw vrouw een 'strak' shirt/hemd aan doen dan komen de contouren mooier uit ook al heb je geen maatje s
          daarnast, effe kleding en neutraal want de buik en je vrouw moeten eruit springen en probeer alle houdingen, liggend zou ik persoonlijk ook de benen meegenomen hebben nu is t zo half, t is een pracht achtergrond heb alleen het idee dat je het contrast omhoog heb gehaald, want de kleuren springen dr uit!

al met al ben ook geen prof dit zijn alleen mn eigen ervaringen

hmmm kan dr foto's nog niet plaatsen weet niet of het via pb kan als je evt wat wilt zien?
          Life isn's about waiting for the storm to pass... it's about learning how to dance in the rain!

Comment

o ja en iets comfortabelers voor je vrouw om op te liggen , t was mooier geweest gewoon languit in t gras

maar t is oefenen oefenen en schieten en doen, heb een reeks geschoten ben er maar over een paar tevreden
            Life isn's about waiting for the storm to pass... it's about learning how to dance in the rain!

Comment

Hopen ideeen en nog hopen ideeen.
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
              X