Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Je hebt gekozen voor een scherptediepte verloop naar de onderliggende bloem. Dat is zeker niet slecht gezien. In je je andere bloem heb je in het geel wel redelijk wat scherpte, maar in het wit ontbreekt teveel detail. Ook wit mag gedetalleerd zijn hoor. Hier een voorbeeld van mij op een brandpunt afstand 1000 mm uit de hand. Nu is dit niet puur wit, maar is maar een voorbeeld van detail in de blaadjes. Je compositie mag wat ruimte bevatten links als je de twee bloemen wil beelden in één beeld. Mooi bokeh
het wit had inderdaad iets minder fel gemogen. het zit nu tegen de rand van uitgebrand zijn.
dit kun je in PS oplossen door de witte tinten een klein beetje naar beneden te trekken
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Ofwel ben je purist en dan laat je het zoals het is...wat ik bijlage niet slecht vind
Ofwel bij het maken (bij clonen een beetje "te" arbeidsintensief...) zou ik de dikke en den dunne onderaan rechts een beetje buiten beeld geduwen hebben.
Alvorens er mensen zijn die slechte gedachten van mij zouden krijgen...kan dus best zonder vernielen, knippen, breken...
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment