Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
St Paul's Cathedral London
Collapse
X
-
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
-
Re: St Paul's Cathedral London
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk berichtJe zou eventueel ook het programma ShiftN kunnen gebruiken. Ik heb dat hier eens geprobeerd en dat gaf een goed resultaat.
Het is gratis en doet het meeste werk voor jou. Ik heb enkel de 'Horizontal Shortening' nog even manueel aangepast zodat de dome en toren niet te smal werden.
Slechts nadat ik eerst de lensvertekening had aangepakt en dan pas ShiftN lukte het, maar nog niet tot mijn volle tevredenheid.
Daarom had ik ook ShiftN niet vermeld voor TS, omdat het hier niet werkte.
Ik ben wel erg benieuwd naar jouw methode.
GroetjesLast edited by Guest17; 10 juni 2013, 09:58.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
Het type lens dat Kai in die video gebruikt is er een van +2000 EUR. Sorry, dat kan ik mij echt niet permitteren hoor en ik denk dat er veel hobby fotografen dat niet kunnen voor nu en dan maar eens te gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht.......
ik denk dat er veel hobby fotografen dat niet kunnen voor nu en dan maar eens te gebruiken.
TS heeft bv een GSO newton of Orion Europe (15cm F5),voor fotografisch gebruik.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk berichtKun je die werkmethode eens uitleggen ? Ik gebruik al jaaaaren ShiftN en het was het eerste wat ik uitprobeerde op deze foto, maar de spits van het rechtertorentje bleef scheef staan. Slechts nadat ik eerst de lensvertekening had aangepakt en dan pas ShiftN lukte het, maar nog niet tot mijn volle tevredenheid.
Daarom had ik ook ShiftN niet vermeld voor TS, omdat het hier niet werkte.
Ik ben wel erg benieuwd naar jouw methode.
Groetjes
ShiftN: Klik hier!
Lightroom + ShiftN: Klik hier!
Dat is trouwens een van de eerste dingen die ik tegenwoordig doe, eerst lenscorrectie toepassen op mijn foto's en dan pas verder verwerken.
De voorbeelden zijn trouwens net even opnieuw gemaakt op 5 minuutjes. Ik heb in LR niet te veel moeite gedaan maar je merkt toch al een beetje verschil.
UPDATE: toch nog even vermelden. Persoonlijk vind ik de originele foto voor mij al goed genoeg. Mij stoort het perspectief niet zo omdat ik het beeld dat ik zie ook het beeld is wat ik verwacht, indien hij genomen is met een non tilt-shift lens. Je kan beter deze foto hebben dan helemaal geen foto.Last edited by Rudy Mas; 10 juni 2013, 10:20.
Comment
-
Die 15cm is trouwens een telescoop en geen lens. Het is "maar" een spiegelkijker dus in vergelijking veel goedkoper.
Het is een telescoop dus je kan er niet veel anders mee doen dan astronomie
Maar inderdaad, het is maar wat je over hebt voor je hobby.
Ik denk dat ik toch ook niet echt 2000 ga uitgeven voor een lens.
Het is toch goed dat we eigenlijk betere resultaten kunnen bereiken met software waarbij we niet altijd even prof materiaal moeten gebruiken.
Uitendelijk gaat het toch om de fun en ervaring.
Elke foto die iets beter wordt, qua compositie, techniek die je beter leert kennen in de digitale donkere kamer,...
Daar gaat het bij mij om. Je streeft wel naar perfectie maar je streeft er ook naar om plezier te beleven en bij te leren.
Comment
-
-
kleuren en scherpte zijn goed.
wat perspectief betreft moet het natuurlijk wel natuurlijk blijven.
ik zou het dus verminderen doch niet helemaal corrigereneen pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Comment
Comment