Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gezocht

Naam van dit koppetje(waarschijnlijk) Vanochtend even snel een paar fotootjes gemaakt ervan.
    In de ochtend en 's avonds roven ze mijn vijver leeg. Vliegen vind ik niet erg, maar al mijn libellen gaan er ook aan.

Update: Zie opmerking Brombeer(streepje weggehaald)

Manuele instellingen: f5.6, iso 800, 1/500(+3) N. D600 Klik hier voor het origineel

Manuele instellingen: f5.6, iso 500, 1/640 N. D600
    Last edited by Beelder; 8 juni 2013, 14:34.

Re: Gezocht

Tsja Beelder, de libellen zijn waarschijnlijk de côte à l'os voor deze gasten hé

Twee mooie opnames zonder voorkeur
    Alhoewel de tweede moeilijker ligt om te maken heb je wel mooi de beweging in de vleugels.
    Heb je in de achtergrond van 1 gecloned ?

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Tsja Beelder, de libellen zijn waarschijnlijk de côte à l'os voor deze gasten hé

Twee mooie opnames zonder voorkeur
      Alhoewel de tweede moeilijker ligt om te maken heb je wel mooi de beweging in de vleugels.
      Heb je in de achtergrond van 1 gecloned ?

Groetjes
      Marc
      Nee, maar ik weet dat dit tegenwoordig kan. Wij leerden het nog met overbelichten om dit effect te bekomen. Zie instellingen +3 stops.
      Bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
        Nee, maar ik weet dat dit tegenwoordig kan. Wij leerden het nog met overbelichten om dit effect te bekomen. Zie instellingen +3 stops.
        Bedankt
        Had het over de nogal rechte lijn onderaan, links van het takje...mijn fout...slechte vraagstelling

Groetjes
        Marc

Comment

mooie tweede.
          volgens mij zijn het mussen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Had het over de nogal rechte lijn onderaan, links van het takje...mijn fout...slechte vraagstelling

Groetjes
            Marc
            Begrijp nu de vraagstelling Brombeertje Dat zie ik nu ook, en goed gezien van jou. Ik heb daar een sprietje weggepoetst wat nogal wat afleidde. Zal het origineel eronder zetten in een link. Helaas, maar van bewerkingen heb ik nog geen kaas gegeten, soms lukt het wel redelijk, maar hier dus zichtbaar. Van Clonen al helemaal geen verstand Maar ja, sommigen geloven mij niet

Comment

Komt wel goed...met tijd en boterhammen

Groetjes
              Marc

Comment

Komt wel goed...met tijd en boterhammen

Groetjes
                Marc
                Update geplaatst Bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  mooie tweede.
                  grt,bouk.
                  Zou kunnen bouk, maar hangen die boven het water ook? Geen verstand van vogels. Bedankt voor de reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    mooie tweede.
                    grt,bouk.
                    Kreeg net een tip om te zoeken bij grauwe gors? Bij jou hierover iets bekent?Mussen zijn toch geen insecteneters bouk? Of vergis ik mij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                      Kreeg net een tip om te zoeken bij grauwe gors? Bij jou hierover iets bekent?Mussen zijn toch geen insecteneters bouk? Of vergis ik mij?
                      Zaden voeren aan de jonkies?

Een mussenpaar bouwt gezamenlijk een nest, waarin het vrouwtje
                      vier tot zeven eieren legt. Na ongeveer 12 dagen broeden komen de eieren
                      uit. Als de kuikens uit het ei komen, zijn ze nog naakt (zie foto) en wegen
                      niet meer dan 3 gram. Zodra er iemand in de buurt komt, sperren ze de
                      nog relatief grote bek wijd open in de hoop voedsel te krijgen. Gedurende
                      deze eerste dagen worden de kuikens door beide ouders met klein dierlijk
                      voedsel gevoed, maar al snel wordt het dieet gevarieerder en plantaardiger.
                      Na ongeveer twee weken vliegen de jongen uit. Ze blijven hierna nog enige
                      tijd afhankelijk van de zorg van de ouders en worden nog regelmatig gevoed.

(Bron Wikipedia)
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Zaden voeren aan de jonkies?
                        Dank voor de info. Weten we dat ook weer. Dus die .... vreten mijn libellen op voor hun jongen? Allèz vooruit, dan mag het van mij

Comment

Twee knappe, en ik (nochtans vogelliefhebber) wist ook niet dat mussen insecten eten. Zaadeters waren het voor mij. Maar het bewijs is er met je tweede foto.
                          Als je schrijft dat er zijn die niet geloven dat je niet kan clonen, mag je gerust mijn naam noemen hoor . Ik ben geen blèter, en kan tegen een stoot(je). Maar zeg zelf, een ex beroepsfotograaf, die niet (goed) overweg zou kunnen met PS..... dat doet toch je voorhoofd fronsen hé ?
                          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Twee knappe, en ik (nochtans vogelliefhebber) wist ook niet dat mussen insecten eten. Zaadeters waren het voor mij. Maar het bewijs is er met je tweede foto.
                            Als je schrijft dat er zijn die niet geloven dat je niet kan clonen, mag je gerust mijn naam noemen hoor . Ik ben geen blèter, en kan tegen een stoot(je). Maar zeg zelf, een ex beroepsfotograaf, die niet (goed) overweg zou kunnen met PS..... dat doet toch je voorhoofd fronsen hé ?
                            Groetjes
                            Nee, Djivan, ik had het niet op jou. En klopt, jij hebt het mij ook geschreven Maar ik ben nooit goed geweest in bewerkingen digitaal. Heb ook de laatste jaren redactioneel werk gerelateerd gedaan omdat alle fotowerkwerk freelance werd uitbesteed, en de bewerkingen deed ik niet en dat deden vaak jongelui die stage liepen. Ik kon daarin niet meer mee, en om toen nog te gaan bijscholen vonden ze te duur Wel altijd bij foto's betrokken geweest hoor, ik had nog iets te zeggen namelijk.
                            Last edited by Beelder; 8 juni 2013, 17:15.

Comment

Inderdaad 2 mooie foto's . In de tweede de beweging goed vastgelegd en op een juist moment afgedrukt. Kleuren in de 1ste vind ik mooier.

Mvg John
                              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Working...
                              X