Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op uitkijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op uitkijk

Na wat zoeken zal ik er mij dan toch eens aan wagen een foto hier te posten.
    Dit is er eentje van als ik mijn Nikon J1 nog maar pas had.

Ik moet nog heel wat bijleren, dat besef ik ook, maar dat kan alleen maar als ik kritiek/raad krijg dus laat maar komen .

- 1/15s - F4.0 - ISO 800 -
    When you aim for perfection, you discover it's a moving target

Re: Op uitkijk

En al zo direct met een omzetting
    Volgens mij had je foto sterker geweest als het hondje in jouw richting keek en wat minder dicht op de onderrand zat.
    Met wat meer afstand tot het hondje en een kleiner (groter in getal) diafragma had je het dorpje op de achtergrond ook scherper mee in beeld gekregen.
    Maar mits wat oefenen komt dit zeker goed.

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      En al zo direct met een omzetting
      Volgens mij had je foto sterker geweest als het hondje in jouw richting keek en wat minder dicht op de onderrand zat.
      Met wat meer afstand tot het hondje en een kleiner (groter in getal) diafragma had je het dorpje op de achtergrond ook scherper mee in beeld gekregen.
      Maar mits wat oefenen komt dit zeker goed.

Groetjes
      Marc
      Bedankt voor het advies!

Ja, inderdaad ineens bewerkt maar ik vond de kleuren niet zo geslaagd in het origineel.
      Wat de positie van de hond betreft, ik heb de foto ook zelf wat gecropt, ik zal anders tegen vanavond het origineel eens uploaden.

Ik heb deze foto ook verkleind naar 1024 pixels, ik had dit gelezen in het regelement, nu heb ik geen gesofesticeerde programma's staan (enkel picassa) en heb ik deze verkleind via een site die ik gevonden had. Probleem is nu wel dat als ik op de link klik ik enkel de verkleinde versie zie. Klopt het dat je dit probleem niet hebt als je via Flickr werkt?

Al bedankt!

grts

Comment

De hond die richting kerk kijkt, vind ik wel ok. De overige opmerkingen van brombeer volg ik.
        http://www.catchlight.be
        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
          De hond die richting kerk kijkt, vind ik wel ok. De overige opmerkingen van brombeer volg ik.
          Ik zal er in het vervolg zeker rekening met houden!

Zit nog in het prille begin dus ben mij nog aan het inlezen in scherptediepte (gratis online ebook van vink academy) vandaar dat ik
          nog alle foto's in de automatische stand neem. Naarmate ik er meer van begrijp zal ik wat proberen te experimenteren met zelf wat
          aan de instellingen te prutsen .

Comment

Met welke brandpuntsafstand is dit gefotografeerd?
            Naar mijn idee is ook de hond niet voldoende scherp.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Ik heb een gezocht en heb blijkbaar in al mijn enthousiasme het origineel gewist zal me geen 2 maal overkomen.

Deze is gefotografeerd op focuslengte (is dit hetzelfde als brandpuntafstand?) 14.0mm.

grts

Comment

Working...
              X