Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bedankt voor de mooie reacties.
Het fotograferen van dergelijk klein grut vergt inderdaad wat geduld. Heb het al vergeleken met een visser die naar z'n dobber zit te turen.
@ Daniel: Heb bijna net dezelfde van deze vogeltjes, op dezelfde plaats (Lauwersmeer) met de 100-400 5.6. Dus, het ligt ook binnen jouw bereik. Je komt ze ook hier frequent tegen.
@ Bouk: bij plaatsing had ik ook naar het geluid gezocht om mee te geven en was op hetzelfde filmpje uitgekomen. De compressie van de mp3 in de link is een beetje groot waardoor het geluid wat vervormd overkomt. Maar...het is prachtig om deze kleine "neuzemaker" zijn hoogste lied te horen brengen.
Nogmaals dank aan iedereen die reageerde of keek.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
maar,
inderdaad,
ik veronderstel dat het gebruikte materiaal er ook veel aan toe doet (niettegenstaande mijn handtekening, hier onderaan)
Maar... je moet er wel mee kunnen werken...
en dat kan je dus wel degelijk
@Noenkel: Dan zou je eens moeten weten Noenkel wat op mijn verlanglijstje staat...Denk dat m'n wederhelft me heel zachtjes ombrengt
Wat betreft dit vogeltje kan ik u bijna krek hetzelfde presenteren genomen met de 100-400 4.5-5.6
@Micn: Als het je echt interesseert zou ik zeggen blijven oefenen. Heb de vorige twee weken heel goed ondervonden dat je er tijd en geduld moet in steken en dat het langzaam groeit, wat trouwens geldt in alle richtingen van het fotograferen.
Men zegt dat de volhouder wint...en voor mezelf vind ik dat er nog heel veel op te steken valt.
Groetjes
Marc
Last edited by Brombeer; 8 juni 2013, 11:02.
Reden: Schrijffout
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment