Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aan de compo twijfel ik niet, die is prachtig.
De scherpte kan, denk ik, beter.
De kleurbalans (kleur strandzand) daarover heb ik twijfels.
Maar toch, leuk beeld.
perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
Bedankt voor de reacties, en inderdaad het zand is wat te rozig.
Heb update geplaatst, witbalans aangepast.
T'ja, wat de scherpte betreft, heb hier diafragma f/8.0 gebruikt en handmatig scherpgesteldd op de hypervocale afstand.
Lichtjes naverscherpt in photoshop.
Mvg,
Kvole
Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L
Ik zou enkel wat rood uit de foto gehaald hebben via de niveau's bvb., en dan bekom je reeds een meer natuurlijke weergave.
(hier heb ik het eens met een klein stukje gedaan - als ik terug moet verwijderen zeg je het maar).
De scherpte achteraf gaan herstellen is wat anders, meestal is dit onbegonnen werk.
Groetjes
Ik zou enkel wat rood uit de foto gehaald hebben via de niveau's bvb., en dan bekom je reeds een meer natuurlijke weergave.
(hier heb ik het eens met een klein stukje gedaan - als ik terug moet verwijderen zeg je het maar).
De scherpte achteraf gaan herstellen is wat anders, meestal is dit onbegonnen werk.
Groetjes
Bedankt Djivan, voor de uitleg, bij landschappen heb ik nog heel wat te leren, maar al doende leert men zeker...
Mvg,
Kvole
Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L
Comment