Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My little friend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• My little friend

ik ben al even bezig maar schuif mezelf nog steeds onder beginners, er is zoveel te leren!!
    op aanraden van mn vader ben ik met een compact cameraatje begonnen om 'basis' te leren van zien en basisregels (hij was fotograaf) inmiddels een aantal week terug de nikon d3100 aangeschaft

hier 1 van mn 'goeie' beginner foto's met nog compact camera
    Life isn's about waiting for the storm to pass... it's about learning how to dance in the rain!

Re: My little friend

en een van de eerst met de nikon d3100

Life isn's about waiting for the storm to pass... it's about learning how to dance in the rain!

Comment

welkom hier op dit enorm leerrijk en verslavend forum.
      'k vind ze alle 2 mooi.
      Maar het is beter om slechts 1 foto te plaatsen, dan krijg je gerichter commentaar.

1. vind ik een toffe foto, maar ik hou van donkere foto's. Al zou ik dat zwart hoekje linksonderaan wegpoetsen, of croppen.
      Je hebt nogal last van chromatische abberatie (rood lijntje naast blad)
      Je handtekening is tof, maar ik - en vele anderen - zijn niet zo'n fan van handtekeningen.

2. mooi, z'n oog mag mss iets scherper.
      Ik zou hem ook rechtzetten, zie de vertikalen.
      Jammer van die meneer achter de uil.
      Waarom die zwarte rouwrand?

Al bij al zijn het toffe foto's; ik geef enkel opbouwende kritiek.

ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
        welkom hier op dit enorm leerrijk en verslavend forum.
        'k vind ze alle 2 mooi.
        Maar het is beter om slechts 1 foto te plaatsen, dan krijg je gerichter commentaar.

1. vind ik een toffe foto, maar ik hou van donkere foto's. Al zou ik dat zwart hoekje linksonderaan wegpoetsen, of croppen.
        Je hebt nogal last van chromatische abberatie (rood lijntje naast blad)
        Je handtekening is tof, maar ik - en vele anderen - zijn niet zo'n fan van handtekeningen.

2. mooi, z'n oog mag mss iets scherper.
        Ik zou hem ook rechtzetten, zie de vertikalen.
        Jammer van die meneer achter de uil.
        Waarom die zwarte rouwrand?

Al bij al zijn het toffe foto's; ik geef enkel opbouwende kritiek.
        Volledig mee eens, ik zou niet weten wat er nog aan toe te voegen.
        Lees vooral maar eens goed de "kritiek" op handtekening en kaders...... die geven geen enkele meerwaarde aan een foto, maar leiden daarentegen enkel de aandacht af van de foto.
        Groetjes

Comment

Welkom op het forum. NoekelMi heeft alles al verteld. Wil wel zeggen toffe compo bij foto 1. Misschien beter ook maar 1 foto ter beoordeling plaatsen.

Comment

Volledig eens met noenkelMi, je foto's zijn mooier dan je kader.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

Comment

Zeker beloftevol jouw foto's!
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Heel mooi en welkom.
                Alles is eigenlijk al gezegd... voor mij is nr 1 favoriet.
                Heb nog zoveel te leren

Comment

De viool, partituur en bijhorende strijkstok kunnen me wel bekoren...Mooi gedaan

Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

dankjulliewel allemaal

en graag kritiek en tips want dan kan ik er iets mee

het rode lijntje naast het blad is de kaft van het muziekboek

en de man achter de uil is de vogelaar, helaas stond ik in een dusdanige rothoek dat ze weinig voorbij kwamen kreeg geen kans om een betere te maken, wijze les wees altijd heeeeeeeel vroeg

betreft kader en handtekening, deze foto's heb ik gisteravond van mn facebook gelinkt, daar plaats ik ze altijd ermee als soort bescherming

en zag ook dat ieder een eigen album heeft? ik ga even verder puzzelen, en zal zeker voortaan 1 per keer plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Musty Bekijk bericht
                      dankjulliewel allemaal

en graag kritiek en tips want dan kan ik er iets mee
                      Hou er rekening mee dat er nog zijn die graag kritiek en tips willen, dat is vanzelfsprekend denk ik als je een foto plaats Hoef je niet te vragen in die zin, want ik heb hierboven al wat aardige tips en kritiek gelezen.
                      Wat wil je dan nog meer weten?

Bescherming op je foto met handtekening op facebook is onzin. Je geeft toestemming aan facebook. Ik kan je foto kopiëren en daarna is je handtekening zo verdwenen zonder dat je er maar iets van merkt.
                      Ik heb het zelf ondervonden bij mijn foto's en je kunt er juridisch niets tegen ondernemen. Vandaar dat ik ook niet meer op facebook zit Als je iets openbaar plaatst en je wilt niet dat je foto wordt gekopieerd zul je een eigen site moeten bouwen waarin je het onmogelijk maakt om foto's te kopiëren en algemene voorwaarden deponeren. Dan nog is een screenshot eenvoudig gemaakt, maar dan heb je een juridische stok om mee te slaan Dan nog vraag ik mij af of ik een procedure zou starten
                      Last edited by Beelder; 3 juni 2013, 23:48.

Comment

@beelder.... ik doelde erop dat ik de gegeven kritiek helemaal niet erg vind

hmmm dat is een nadenkertje betreft facebook, balen dat je er ook niets tegen kan beginne zo mits een enorm watermerk eroverheen gooien denk ik dan maar ja...

Comment

De eerste foto is erg muzikaal. Brahms, denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Musty Bekijk bericht
                            .... ik doelde erop dat ik de gegeven kritiek helemaal niet erg vind ..
                            mis de exif.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De tweede is niet scherp (bewegingsonscherpte, lijkt me).
                              De eerste heeft een paar reflectietjes op het partituur, die aandacht vragen. De strijkstok verdeelt het beeld in twee, maar niet op al te boeiende manier. Toch staat de foto me wel aan.
                              Hopelijk heb je er wat aan.

Gr, V.
                              http://www.catchlight.be
                              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Working...
                              X