Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi, maar het is precies of de scherpte net voor de vogel ligt, zie maar hoe scherp die werveling in het water daar is.
Die scherpte merk ik daarentegen niet op in de pluimage.
Groetjes
Iedereen die gereageerd heeft alvast bedankt.
Voor diegenen die er interesse in hebben. Met deze er bij komt dit beestje welgeteld vier keer voor op BD. (zoekopdracht: kuifduiker)
Ondanks het volgens Wikipedia frequent zou gezien worden in Zeeland is dit de eerste maal dat ik het tegenkom op dertien jaar in Texel. (En het was er ook maar ééntje...)
Deze foto is bijna niet gecropt, werd reeds een beetje gekanteld, omgezet naar 16:9 en werd genomen uit de hand. Ik lag lijk een embryootje (om steun te kunnen geven aan de lens) op een schuin talud klaar om het water in te glijden...
Het beestje was zo nieuwsgierig wat een raar ding daar op het talud lag dat het tot een viertal meter voor mijn neus naar mij kwam kijken en bijgevolg beeldvullend in in de zoeker kwam.
Inderdaad Noenkel...mocht nog iets langer geduurd hebben.
En, we kunnen niet allemaal hetzelfde genre hebben. Net deze diversiteit brengt hier wat leven in de "brouwerij"
Mooi, maar het is precies of de scherpte net voor de vogel ligt, zie maar hoe scherp die werveling in het water daar is.
Die scherpte merk ik daarentegen niet op in de pluimage.
Groetjes
Ook hier wat gemis aan scherpte ter zake de detaillering in de vogel.
Mooi beestje wel !
Wat betreft de scherpte...Tsja...moeilijke bevalling...Op deze afstand met dit diafragma en deze brandpuntsafstand kom ik aan 0,01m scherpte voor het object waarop scherp gesteld wordt en evenveel voorbij het scherpstelpunt.
Als ik de kuifduikers hier op het forum bekijk (de drie andere...zie ik niet veel verschil - maar ook bij het googlen op kuifduiker - afbeeldingen vertonen de kuifduikers in hetzelfde verenkleed weinig verschil met hetgeen ik hier geplaatst heb.
Het belangrijkste, voor mij, in deze...en ik denk dat niemand dat kan betwijfelen...het oogje is r*t*scherp.
knap gedaan op zo,n afstand.
kleurtjes doen het ook lekker.
staat op gevoel wel wat scheef..?
grt,bouk.
Zou kunnen Bouk. Heb hem al wat gekanteld maar er stond enorm veel wind (misschien mede verantwoordelijk voor de onscherpe indruk in de pluimpjes) en heb geen weerspiegelingen die kunnen dienen als referentiepunt.
Groetjes
Marc
Last edited by Brombeer; 3 juni 2013, 18:38.
Reden: Schrijffout
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Mooie foto met een interessant verhaal!
Ik Krijg weer veel zin om naar de zandputten te gaan ,om ook iets unieks vast te leggen :-)
Maar ben juist terug van een boswandeling :-)
Grt erik
Bedankt Erik, het gaan jagen op iets unieks brengt meestal alleen maar frustratie
Met tijd, boterhammen en veel geduld dient het zich ooit wel eens aan...vooropgesteld dat je op het juiste moment op de juiste plaats bent.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment