Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leuk bezoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Leuk bezoek

    Een vraagje marie-anne: Dit is waarschijnlijk van achter een raam genomen. Heb je dubbel isolerende beglazing met een coating op. HR++ of met een ander zonwerende coating zoals Stopsol of iets dergelijks. Dat kan veel invloed hebben op de kleuren want dit werk als een soort filter. Van binnen naar buiten zie je dit bijna niet door je raam maar omgekeerd wel. Heb 25 jaar in de glasindustrie van isolerende dubbel beglazing gewerkt en veel foto's gezien van klanten met klachten over productiefouten in hun glas en bijna altijd waren de kleuren erg slecht. Dat zou anders een reden kunnen zijn. Neutraal (ordinair) glas is groen al zie je dit niet, enkel als het gestapeld staat in het magazijn en laat geen fouten in kleur zien maar met een coating loopt het altijd mis. Anders je raam open zetten voor een test.

    Comment


    • #17
      Re: Leuk bezoek

      Mooi gespot. Zou 'm ook iets rechter zetten.
      Ik heb er hier ook in mijn achtertuin zitten. Ik heb ze wel nog nooit gezien. Mijn kippen heb ik ook nooit meer gezien.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #18
        Re: Leuk bezoek

        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Een vraagje marie-anne: Dit is waarschijnlijk van achter een raam genomen. Heb je dubbel isolerende beglazing met een coating op. HR++ of met een ander zonwerende coating zoals Stopsol of iets dergelijks. Dat kan veel invloed hebben op de kleuren want dit werk als een soort filter. Van binnen naar buiten zie je dit bijna niet door je raam maar omgekeerd wel. Heb 25 jaar in de glasindustrie van isolerende dubbel beglazing gewerkt en veel foto's gezien van klanten met klachten over productiefouten in hun glas en bijna altijd waren de kleuren erg slecht. Dat zou anders een reden kunnen zijn. Neutraal (ordinair) glas is groen al zie je dit niet, enkel als het gestapeld staat in het magazijn en laat geen fouten in kleur zien maar met een coating loopt het altijd mis. Anders je raam open zetten voor een test.
        Ja ja hahaha dat wordt optie 2...
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #19
          Re: Leuk bezoek

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Een vraagje marie-anne: Dit is waarschijnlijk van achter een raam genomen. Heb je dubbel isolerende beglazing met een coating op. HR++ of met een ander zonwerende coating zoals Stopsol of iets dergelijks. Dat kan veel invloed hebben op de kleuren want dit werk als een soort filter. Van binnen naar buiten zie je dit bijna niet door je raam maar omgekeerd wel. Heb 25 jaar in de glasindustrie van isolerende dubbel beglazing gewerkt en veel foto's gezien van klanten met klachten over productiefouten in hun glas en bijna altijd waren de kleuren erg slecht. Dat zou anders een reden kunnen zijn. Neutraal (ordinair) glas is groen al zie je dit niet, enkel als het gestapeld staat in het magazijn en laat geen fouten in kleur zien maar met een coating loopt het altijd mis. Anders je raam open zetten voor een test.
          Ik moet je wel vertellen dat het raam openstond hoor. Vanachter vuile ruiten kan je niet goed fotograferen hé
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #20
            Re: Leuk bezoek

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Wauw , dat is zeker erg leuk.
            Zou de foto zeker een beetje warmer maken. Dan wordt het gras mooi groen, en de vos zijn jas wordt ook wat realistischer.
            Groeten,
            Johan
            de jas is zoals het is. die diertjes zitten volop in verharing. Mooi is het niet maar kan moeilijk vragen dat hij/zij zich eerst gaat kammen hé
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #21
              Re: Leuk bezoek

              Iso omhoog ... zal je sluitertijd ten goede komen.
              Ik veronderstel dat je geen groter diafragma (kleinere f-getal) kan met je lens !?
              Eventueel spotmeting (gebruik het sterkste scherpstelpunt = het middelste).
              Eventueel ook continu autofocus (voor bewegende onderwerpen).


              greetz
              Cheeta
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

              Comment


              • #22
                Re: Leuk bezoek

                Bedankt allemaal voor de tips!
                Ik ga ermee aan de slag vanavond.
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment

                Working...
                X