Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7750 - Geen Evenwicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7750 - Geen Evenwicht

Ik zou de bovenste ruit er nog afcroppen. Dan is de boom niet enkel een topje kwijt, maar is er bewust in gesneden en krijgen de silhouetten nog veel meer aandacht dan de witte lucht.
    'k Vind het een zalig plaatje! Met een leuke 'easter-egg' zoals Bouk opmerkte.

Gr, V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Ik vind dit een foto waar duidelijk over nagedacht is. De uitsnede is in mijn ogen perfect.
      Zelfs het gebouw buiten past heel mooi in het geheel.
      Heb nog zoveel te leren

Comment

@ Plaatwerker: Heb even het histogram nagezien en merk dat rechts het wit erg hoog staat en weinig aan het contrast veranderd is. Met het contrast te verminderen kwam er meer te zien in de bladeren en bak van de boom en ook de rasters van de banken werden beter zichtbaar op de rug van de mensen. Mijn vraag is nu of dit zo bewust gedaan is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          @ Plaatwerker: Heb even het histogram nagezien en merk dat rechts het wit erg hoog staat en weinig aan het contrast veranderd is. Met het contrast te verminderen kwam er meer te zien in de bladeren en bak van de boom en ook de rasters van de banken werden beter zichtbaar op de rug van de mensen. Mijn vraag is nu of dit zo bewust gedaan is ?
          Mij boeide het licht en het donker. Voor de plaatsing heb ik nog uitgebreid
          gekeken naar eventuele verlichting van de schaduwzijde maar dat gaf voor
          mij geen beter beeld. De rasters kwamen dan te prominent naar voren.
          Ik meen dat je dat bedoelde want spelen met het contrast heb ik niet eens
          overwogen. Zojuist wel even getest maar het gaf mij geen verbetering. De foto
          heb ik 9 maanden laten rijpen.

Niettemin mijn dank voor je diepergaande belangstelling.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Knap beeld!
            Groetjes,
            Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
              Ik vind dit een knap beeld, een foto met inhoud, goede compo en verzorgd.
              Het verwondert mij alleen (van jou) dat je hier de donkere gedeeltes niet wat oplicht. Persoonlijk vind ik het goed maar het verwondert me van jouw smaak.
              Een van je betere foto's (die ik heb gezien en volgens mijn smaak)
              mvg,
              Eddy
              Ik heb vóór plaatsing nog even met de gedachte gespeeld of lighten
              shadows het totale beeld zou verbeteren. Dat was naar mijn smaak
              echter niet zo. Daarom zo als-ie is. Zie ook reactie #19.
              Van kritiek leer ik.

Comment

T' Is weer voorbij, denk ik.
                Allen bedankt voor de reacties en suggestiesmaar hij zal blijven zoals hij is.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Had je rechts wat meer ruimte gehad dan was er een perfecte symetrie. Maar toch een mooie plaat
                  Wachten op de trein denk ik. Het duistere past in de sfeer en het slechte weer buiten.
                  Photography is an art of observation.

Comment

Working...
                  X