Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Monet

    Commentaar heb je reeds gekregen, maar ik zit met een vraag : Om welke reden heb je Monet in ZW uitgave als eerste instantie aan ons laten zien ?
    Een schilderij en dat in zw ? iets ontga me.

    Comment


    • #17
      Re: Monet

      De huizen mogen wat overhellen dat benadrukt het smelle straatje, de man rechts staat wel wat erg op de rand van het beeld.
      Maar als je niet verder kon, dan maar zo.
      Mooie omzetting, mag nog wat meer contrast
      Photography is an art of observation.

      Comment


      • #18
        Re: Monet

        Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht

        Achter mij lag een gracht en kon niet verder achteruit, op dat moment had ik spijt dat ik mijn 14 niet meegenomen had, maar ja het was kiezen rechts of Monet. Volgende keer ga ik zeker met je advies rekening houden, waarvoor dank
        Die begrijp ik niet goed. En vooral omdat je schrijft dat je jammer genoeg je 14 mm niet bij had.
        Je had toch minder kunnen inzoomen ? Je kon toch tot 17 mm gaan.
        Volgens de exifs is deze genomen met een Sigma 17-70 mm 2.8/4 objectief en je hebt de foto genomen op 42 mm...... of kan ik nu die exifs niet goed meer interpreteren of zie ik iets niet juist ?
        Groetjes
        Last edited by Guest17; 29 mei 2013, 01:45.

        Comment


        • #19
          Re: Monet

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ik vond het wel een mooie, en vooral goede omzetting.
          Maar je kent me, of je kent me niet, maar ik vind het wel een uitdaging om deze eens recht te zetten.
          Wordt vervolgd .

          En 10 minuutjes later bekwam ik dit
          . Je laat me maar weten of ik terug moet verwijderen. Ik heb onderaan wel een beetje moeten inleveren.
          Voor de kleurenversie is het natuurlijk idem, maar ééntje was voldoende voor mij .

          Laat maar staan. Ik ga mij daar eens ook mee bezig houden. bedankt!
          Groetjes
          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          Ik denk 'Monetmatig' toch voor de kleuren te gaan!En voor de rest is dit vakmanschap!
          Bedankt voor de reactie.
          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          Commentaar heb je reeds gekregen, maar ik zit met een vraag : Om welke reden heb je Monet in ZW uitgave als eerste instantie aan ons laten zien ?
          Een schilderij en dat in zw ? iets ontga me.
          Ja, een vraag die ik alleen kan beantwoonden als volgt: Ik krijg op dit moment wat bijlessen van mijn zoon om foto's om te zetten naar zw, en ik begin het leuk te vinden. Bedankt.
          Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
          De huizen mogen wat overhellen dat benadrukt het smelle straatje, de man rechts staat wel wat erg op de rand van het beeld.
          Maar als je niet verder kon, dan maar zo.
          Mooie omzetting, mag nog wat meer contrast
          Bedankt ga ik eens proberen. Zie ook hieronder de verklaring aan Djivan.
          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Die begrijp ik niet goed. En vooral omdat je schrijft dat je jammer genoeg je 14 mm niet bij had.
          Je had toch minder kunnen inzoomen ? Je kon toch tot 17 mm gaan.
          Volgens de exifs is deze genomen met een Sigma 17-70 mm 2.8/4 objectief en je hebt de foto genomen op 42 mm...... of kan ik nu die exifs niet goed meer interpreteren of zie ik iets niet juist ?
          Groetjes
          Je hebt volkomen gelijk! Ben even teruggegaan in mij belevenis van dat moment. Het is dezelfde oude kerk als mijn laatste update. Wat ik me kan terughalen is dat rechts in de foto op de hoek een 'duister' gesloten winkeltje was gevestigd en daar stond denk ik een vuilbak. Ik was al achteruit gegaan tot tegen de gracht maar de vuilbak was geen gezicht in de foto, en daarom heb ik gezoomd naar 42 mm. Dank voor de attente opmerking. Ik hoop dat voor mij de dementie nog wat uitgesteld wordt Als ik het zo lees, tja dan heb ik me sterk vergist. Heb er ook zoveel nog na te kijken van die zaterdag. Toen ik in A'dam kwam trok de hemel wat open en had ik meer wolken afgewissled met wat blauwe luchten.
          Bedankt! Eerstdaags zet ik naar aanleiding van jouw voorbeeld een update met de tips van anderen erbij.
          Een vraag: Ik werk alleen met pse, hoe heb je voor Monet het stukje erbij geplaatst. Als ik ga plakken komt er 'smooth' zichtbaar
          Last edited by Beelder; 29 mei 2013, 09:19.

          Comment

          Working...
          X