Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pluisje tussen het gras

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pluisje tussen het gras

1. met kleurzweem

2. zonder kleurzweem

Wat mij vooral opvalt is die kleurverschil. Maar ik denk wel dat ze beiden iets hebben. (ik heb niets aan de kleur veranderd hoor). Ik heb er daarom mijn exif erbij geplaatst opdat misschien iemand mij zou kunnen vertellen wat de reden is van zo'n kleurverschil.

Nikon D7000 - lens 40 mm - BT : 1/320 - F 3.5 - iso 100 - witbalans : mooi weer
    Last edited by Loeky; 22 mei 2013, 08:01.

Re: pluisje tussen het gras

Amai... als dat geen kleurverschil is....

euh... iets tussen de twee zou ik hier wel eens durven voor te stellen
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Twee vragen:
      1 Was er dan kleurzweem ?
      2 Op welke wijze is de vermeende kleurzweem dan aangepakt?
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Antwoord op vraag 1 : ik ga uit dat er kleurzweem is als ik naar gebruikelijk mijn foto eerst kopier, nadien ga ik op beveilig vervagen en kleurt mijn vlak helemaal groen en is deze niet grijs, dan vermoed ik kleurzweem.
        Antwoord op vraag 2 : aangezien ik op mijn PC PS6, en Elements op een andere computer bevindt heb maak ik altijd eerst gebruik van PS6. Ik heb goed gekeken dat ik mijn -NEF bestand gebruikte. Eerst ga kopieren van bestand, Alt-drukken en filter vervagen. Nadien alt- laag, curven, grijs pipet klikken, klikken op groen laag, deze wordt grijs, nadien oog dicht van gekopieerd bestand. En klaar moet het zijn met het wegwerken van kleurzweem.

Maar misschien doe ik iets fout met het instellen van mijn fototoestel. Als ik merk dat ik veel licht heb, dat verminder ik dat door de sluiter en diafragma zo in te stellen dat ik een klaar beeld krijg en werk met de stops totdat ik geen aanduiding meer zie dat er teveel licht in het beeld zit.
        Nadien zie ik wel dat de histogram redelijk onderbelicht is.
        Dus pas ik dat in PS aan in beveiligd niveau aan te passen, en dan moet ik soms ook nog de voorinstelling aanpassen, om een normaal beeld te krijgen.
        Nu weet ik niet meer of ik aan die voorstelling gewerkt heb met de roospaarse versie.
        Ziezo, dat zijn de stappen. Toch bij fel licht. Misschien doe ik daar iets verkeerd.

Comment

Working...
        X