Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerkstoel RIP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kerkstoel RIP

Ik mis een beetje iets (contrast, levendigheid, kweenie hoe ik het moet noemen). Wie geeft me goeie, verstaanbare raad?

f/5.6
    1/30sec
    ISO-2500
    brandpunt 20mm

Canon EOS 1100D EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Re: Kerkstoel RIP

Heb je de originele foto nog? Het liefst in negatief?Waarom? Als je de muur rechtzet komen ook de poten van de stoel recht te staan. Voordat je omzet naar z/w kleuren iets meer satureren/opwaarderen dat je binnen het z/w nog verschil ziet. Wees niet bang om er wat contrast n te brengen, en je histgram komt dan ook wat meer van links weg te staan. Hier ben je wat donkere partijen verloren namelijk. Dan naverscherpen, want nu is hij niet helemaal scherp. Je mag van mij ook de originele in een pm mij sturen, dan geef ik een vb van wat ik bedoel. Je moet het uiteindelijk wel zelf voor elkaar krijgen Succes

Comment

.....
      Last edited by Pokemieke; 20 mei 2013, 19:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
        Heb je de originele foto nog? Het liefst in negatief?Waarom? Als je de muur rechtzet komen ook de poten van de stoel recht te staan. Voordat je omzet naar z/w kleuren iets meer satureren/opwaarderen dat je binnen het z/w nog verschil ziet. Wees niet bang om er wat contrast n te brengen, en je histgram komt dan ook wat meer van links weg te staan. Hier ben je wat donkere partijen verloren namelijk. Dan naverscherpen, want nu is hij niet helemaal scherp. Je mag van mij ook de originele in een pm mij sturen, dan geef ik een vb van wat ik bedoel. Je moet het uiteindelijk wel zelf voor elkaar krijgen Succes
        Ondertussen heb ik hem via pm naar je gestuurd.

Dacht eerst dat ik hem zw had genomen, maar toch in kleur. Ik kijk uit naar je voorbeeld en ga het zeker zelf ook eens proberen. Alvast mercikes

Comment

Oei, als ik dit zie en je instellingen bekijk zou ik toch eerst eens wat theorie doornemen.
          Cursus, internet, tijdschriften enz... kunnen helpen.
          Begin met brandpunt, diafragma, sluitertijd, iso en hun werking op mekaar.
          Wat basiskennis opdoen met een bewerkingsprogramma kan héél nuttig zijn.
          Het is niet met je vraag "Wie geeft me goeie, verstaanbare raad? " dat je zal geholpen zijn. Fotografie is toch wat complexer dan dat.
          Lees ook wat over compositie, dat zal ook helpen.
          En daarna zullen de smaken nog verschillen, gelukkig maar.
          Laat je niet afschrikken, sommigen gaan zeer snel door dit proces.
          Succes.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
            Oei, als ik dit zie en je instellingen bekijk zou ik toch eerst eens wat theorie doornemen.
            Cursus, internet, tijdschriften enz... kunnen helpen.
            Begin met brandpunt, diafragma, sluitertijd, iso en hun werking op mekaar.
            Wat basiskennis opdoen met een bewerkingsprogramma kan héél nuttig zijn.
            Het is niet met je vraag "Wie geeft me goeie, verstaanbare raad? " dat je zal geholpen zijn. Fotografie is toch wat complexer dan dat.
            Lees ook wat over compositie, dat zal ook helpen.
            En daarna zullen de smaken nog verschillen, gelukkig maar.
            Laat je niet afschrikken, sommigen gaan zeer snel door dit proces.
            Succes.
            mvg,
            Eddy
            Yep, helemaal gelijk... ik lees hier veel, wijk daardoor geregeld uit naar andere sites om op te zoeken wat jullie bedoelen. Deze foto heb ik ook bijna een jaar geleden genomen, toen ik nog minder wist over al die instelling dan nu. Heb me recent ook bij een fotoclub aangesloten, in de hoop daar wat op te steken

Comment

Moet het licht niet gemeten worden eerst (afgaande op de ingestelde iso waarde?)
              Running is a way of living..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                Heb je de originele foto nog? Het liefst in negatief?Waarom? Als je de muur rechtzet komen ook de poten van de stoel recht te staan. ...
                Rechtzetten, ja. Maar hoe?
                Je hebt hier gefotografeerd met de lens naar beneden gericht en dat
                veroorzaakt een vertekening waarbij de verticalen lijken samen te komen
                in een punt (ver) beneden de foto: verticale perspectiefvertekening. Om
                dat recht te zetten gebruik je een speciale techniek uit de fotobewerkings-
                software. Je maakt dan gebruik van twee convergerende verticalen
                die gaan worden rechtgezet. In dit geval kan je gebruik maken van de
                verticale lijnen tussen de gipsplaten(?) van de muur.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                X