Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Holding guard at the City Palace

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Holding guard at the City Palace

---

Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

Re: Holding guard at the City Palace

Ik laat hem even bezinken, kom er later op terug. Foto interesseert mij namelijk.
    Last edited by Beelder; 19 mei 2013, 13:13.

Comment

Bij deze foto vind ik het echt heel jammer dat je niet door de knieën gegaan bent. Soms kan een beeld / compositie vele malen sterker worden door het standpunt te wijzigen. Alle ingrediënten voor een mooi beeld waren aanwezig.

Comment

Als ik ook maar iets verder naar beneden was gegaan zag je een hek dat de doorgang blokkeerde op de voorgrond, meer naar beneden gaan wou ik wel doen maar was gewoon niet mogenlijk.

@Beelder; Je maakt me u toch wel nieuwsgierig hoor:P
        ---

Comment

vind deze een evenwichtige compo tussen het aanwezig licht (luchter) en het licht dat binnenvalt door de "ramen"....een goede foto naar mijn gevoel
          groetjes aline

Comment

Ik ben iemand, die van wat eigenzinnige foto's houd. Tenminste als ze mij aanspreken, en gelukkig zijn we allemaal daarin verschillend
            Waarom heb ik even gewacht? Ik heb namelijk in het verleden een soortgelijke foto gemaakt. Ik ben vanmiddag even naar het kantoor van mijn zoon geweest, want daar liggen nog vele oude negatieven van mij, maar ik kon hem niet vinden helaas.

Ik vind de foto in twee opzichten heel goed: Belichting en detaillering. Wat compositie betreft, met je voornoemde beperkingen heb je eruit gehaald wat mogelijk was, en de kleine(minimaal) afwijking in het verticaalperspectief is dan voor mij te verwaarlozen. Het stuk papier links hoort in de foto thuis en is niet storend. Alleen de persoon heeft wat last van het directe licht van het raam naast hem en het stukje tegel rechts vooraan zal niet gemakkelijk weg te poetsen zijn omdat je met je blauwe lijnen in conflict komt anders. Voor de rest leuke foto, die iets verteld, waarbij je de kijker overlaat aan zijn eigen fantasie. Goed gedaan.

Comment

Bedankt voor de super uitgebreide beoordeling! Hoop dat je jou foto nog vind ben er wel benieuwd naar.

Het enige wat ik miss nog denk is om een stukje van de bovenkant eraf te halen, ik wou de ophanging van de lamp nog helemaal n beeld krijgen, maar dat lukte net niet, en nu vind ik het een beetje storend bovenaan het koord. Wat vinden jullie?
              ---

Comment

Ik vind die luster juist niet storen. De kleur komt overeen met de kleur die je in de ramen vindt. Dat is juist wat mij op het eerst opviel. Wat je wel kunt doen is een crop vanuit de hoeklijn rechts. Onderaan zou ik ook hoeklijn rechts nemen vanuit tapijt. Dan verwijder je ook het stukje speelgoed op de grond.
                De man als het kan, heb het nog niet uitgeprobeerd ook oplichten, zijn gelaat zit wat teveel in de schaduw.
                De boodschappentas, nou die valt niet echt op. Je kunt proberen hem te verwijderen, maar hij stoort op zich niet echt.

Comment

ik volg de standpunten van:

Door de knieen gaan was beter, maar aangezien dit niet echt mogelijk was...
                  Het bovenste van de luster stoort en klein beetje, crop zou beter zijn.
                  Blauwe lichtflits stoort wel.
                  Had misschien korter brandpunt genomen zodat de zakken links er niet opstonden.
                  Detail op gelaat is jammer dat het niet echt zuiverder is.

Wat waren de exifs?

Mooie sprekende foto met een verhaal. Die man heeft een functie.
                  Running is a way of living..

Comment

Het gelaat vd man iets oplichten zou wel aangewezen zijn! Een foto met verhaal!
                    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

ik dacht zo ongeveer hetzelfde:

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                      Ik vind die luster juist niet storen. De kleur komt overeen met de kleur die je in de ramen vindt. Dat is juist wat mij op het eerst opviel. Wat je wel kunt doen is een crop vanuit de hoeklijn rechts. Onderaan zou ik ook hoeklijn rechts nemen vanuit tapijt. Dan verwijder je ook het stukje speelgoed op de grond.
                      De man als het kan, heb het nog niet uitgeprobeerd ook oplichten, zijn gelaat zit wat teveel in de schaduw.
                      De boodschappentas, nou die valt niet echt op. Je kunt proberen hem te verwijderen, maar hij stoort op zich niet echt.
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                      X