Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tuin lage stand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tuin lage stand

gras lag door regenweer weer lekker hoog. In de late namiddag, de tuin eens bekeken op zeer lage standpunt en margriet in vizier genomen.

1.

2. kleurzweem verwijderd met pipet PSE

Nikon D7000 - FL 22 mm - BT 1/320 - F 4 - iso 125 - spotmeting - witbalans : mooi weer

3. opnieuw vanuit raw bestand en opgelicht.

Last edited by Loeky; 19 mei 2013, 16:47.

Re: tuin lage stand

Bij nader inzien zal je toch moeten vaststellen dat de witbalans uit de hand
    is gelopen. Bij het histogram (PS-E) eens met de witte pipet op het wit in
    de middelste 'Madelief' prikken.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Bedankt Plaatwerker. Het eigenaardige is dat ik bij die eerste de kleurzweem verwijderd had met PS. Maar die blauwe schijn bleef. Mijn witbalans stond op mooi weer. Wat nog kon omdat er nog wat, zij het niet veel en eerder zwak scheen aan de achterkant van me. Dus dacht ik omdat het late namiddag was die kleur misschien toch normaal was.
      Ik heb dan maar gedaan wat je zei en beeld nr 2 komt uit de bus.
      Vandaag probeer ik nog eens, tenminste als het droog blijft.

Comment

Ook de update vind ik nog niet erg jofel. Ik zie onvoldoende Exif helaas.
        Ik kan je alleen maar aanraden in RAW te schieten om je onafhankelijk te
        maken van de witbalansinstelling van de camera.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

exif erbij geplaatst en ik heb ook in raw getrokken. Misschien was hogere iso beter geweest.
          Mijn camerainstelling : levendige kleuren.
          Last edited by Loeky; 19 mei 2013, 09:33.

Comment

Ik moet plaatwerker bijtreden Loeky ! Ook de witbalans in de tweede zit nog niet correct ( vooral te merken aan je achtergrond ). Indien je Lightroom hebt, kan je je foto daarin importeren en dan handmatig de witbalans aanpassen ( je raw foto dus hé ) Of je dat met ps(e) kan dat weet ik niet. Compositie is dan weer wel eens wat anders zo vanop de grond bekeken. Bij je tweede poging, misschien eens een madeliefje zoeken dat wat meer open is en als het lukt, ( weet niet hoe groot je tuin is ) wat meer afstand nemen tov je woning.

Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Update is idd nog niet dat. Mag voor mij dan, ook wat helderder. Jammer dat de bloemetjes allemaal de andere kant uitkijken, en ik had toch een andere achtergrond gekozen.
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

tof, maar die muur heeft idd een beetje een rare kleur, en volg Jill kwa kijkrichting van de bloemetjes
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bedankt allemaal om te komen reageren. Maar Plaatwerker had gelijk. Ik had niet mijn raw bestand gebruikt maar de jpeg. Ik heb het nu gecontroleerd, al kon ik het wel niet echt op mijn pc nagaan, normaal kan dat wel. Dus vermoed ik dat ik het -jpeg bestand gebruikt heb.

Om zekerheid te krijgen heb ik mijn raw- bestand geopend en alles opnieuw gedaan. Onmiddellijk zag ik het verschil toen ik mijn bestand met kleurzweem bewerkte.

de nieuwe update is geplaatst.

Comment

de derde de goede, leuke camerastand
                    groetjes aline

Comment

aline ik heb het eens uitgeprobeerd om te zien wat het geef.

Comment

3de is mbt witbalans in orde nu. Heb je nog eens geprobeert om een nieuwe foto te maken ?

Mvg John
                        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

ja, macro's maar niet datzelfde.

Comment

Working...
                          X