Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3e poging pinhole (zonder wind)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3e poging pinhole (zonder wind)

    Na aanleiding van mijn vorige poging nog eens een test waarbij bewegingsonscherpte door wind uitgesloten is. Gewoon bij mij in de straat, statief laag, nagenoeg geen wind.
    De foto's hebben geen bewerking van mij gekregen omdat ik het zo zuiver mogelijk wil houden. Zijn er kenner hier op het forum die mij kunnen zeggen of dit het meest haalbare is met pinhole, of dat het gaatje groter dan wel kleiner moet. Iets anders?
    De foto staat scheef maar dat moet voor een scherpte test niet uitmaken.


    sluitertijd 3.0 sec. ISO 200



    sluitertijd 4.0 sec. ISO 200

    Alvast bedankt voor de reacties
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: 3e poging pinhole (zonder wind)

    Ik heb mij hierin nog niet echt verdiept hoor. Begrijp ook wel het wazige effect van camera zonder lens, maar moet hij scheef staan? Is maar een vraag

    NB. Zie nu de opmerking in kleine letters, dus bij deze mijn vraag overbodig, Net als bij contracten, altijd kleine lettertjes lezen

    Comment


    • #3
      Re: 3e poging pinhole (zonder wind)

      Je zult het wel een domme opmerking van mij vinden, maar ik kan hier niet zo veel mee. Ik begrijp wel wat je doet en wat de bedoeling is, maar is daar dit beeld dan wel echt geschikt voor? Ik kan mij gewoon wel iets interessanters als onderwerp voorstellen. Ik vind het effect daarentegen wel boeiend.
      http://jonggolde.nl

      Comment


      • #4
        Re: 3e poging pinhole (zonder wind)

        Oorspronkelijk geplaatst door jonggolde Bekijk bericht
        Je zult het wel een domme opmerking van mij vinden, maar ik kan hier niet zo veel mee. Ik begrijp wel wat je doet en wat de bedoeling is, maar is daar dit beeld dan wel echt geschikt voor? Ik kan mij gewoon wel iets interessanters alsonderwerp voorstellen. Ik vind het effect daarentegen wel boeiend.

        Deze foto is puur en alleen bedoeld om de scherpte van mn pinhole te testen. Ik heb daarvoor iets op de voorgrond en op de achtergrond. Daarbij de vraag aan de kenners: is het ggatje te groot of te klein?
        Website: cameraobschuura.nl
        Twitter: @CameraObSchuura
        FaceBook: Cameraobschuura

        Comment


        • #5
          Re: 3e poging pinhole (zonder wind)

          Als U wil weten of de pinhole de juiste afmetingen heeft, dan beveel ik U deze paper aan.
          Je kan het dan exact berekenen.



          Noot: je moet voorbij het stadium geraken van "het werkt'. Je kan ook artistiek verantwoorde foto's maken.
          En het gaatje te groot of te klein doet daar weinig aan.

          Dpaul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment

          Working...
          X