Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik weet niet hoe...maar met mijn interesse in genealogie vind ik dit knap. Heb nog een doos vol oude foto's , ook grootvader in de loopgraven. Dus als je een tipje van de sluier zou willen oplichten...
Vind deze beter dan de eerste!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Zoals de eerste is deze ook weer erg knap werk. Als je zoekt naar vergeten details zoals een moderne bril of uurwerk is er niets te vinden dat het zou verraden. Zuiver afgewerkt Marc.
Ik weet niet hoe...maar met mijn interesse in genealogie vind ik dit knap. Heb nog een doos vol oude foto's , ook grootvader in de loopgraven. Dus als je een tipje van de sluier zou willen oplichten...
Vind deze beter dan de eerste!
Sien, het idee om deze foto's te maken is ook ontstaan doordat ik bij het overlijden van mijn grootmoeder haar volledige blikken doos gekregen heb met al de door haar verzamelde familiefoto's in. Toen ze nog leefde en wel bij geest was hebben we samen al deze foto's een naam gegeven en telkenmale vermeld wie er allemaal opstond.
Op het einde van deze serie zal ik een klein woordje uitleg geven omtrent de bewerkingen.
Zoals de eerste is deze ook weer erg knap werk. Als je zoekt naar vergeten details zoals een moderne bril of uurwerk is er niets te vinden dat het zou verraden. Zuiver afgewerkt Marc.
Dat, Felix, is de verdienste van de reenactors. Heb zo ook nog een trits ridders en jonkvrouwen zitten maar aangezien er toen nog geen fototoestellen waren weet ik niet hoe ze af te werken
Je gooit er af en toe een echt oude foto tussen
Prachtige omzetting.
mvg,
Eddy
Bij de foto's die deel uitmaken van dit serietje heb ik gepoogd iedere foto een andere bewerking mee te geven. En alhoewel niet steeds gesmaakt is de kans groot dat er nog wel een sepiatje tussen zit ook.
Het enige wat ik heel graag zou kunnen ben ik nog niet in geslaagd (manueel dan). Dat is als iemand een foto voor jaren in zijn zakken heeft dat er krassen op de foto komen en de emulsie op sommige plaatsen los laat. Er bestaat daar software voor maar zou het liever manueel kunnen. Volop aan het experimenteren met laagjes.
Groetjes
Marc
Last edited by Brombeer; 8 mei 2013, 11:19.
Reden: Schrijffout
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Nochtans zeer belangrijk persoon hoor: naargelang de kwaliteit van z'n maaltijden daalt of stijgt het moraal van de troepen.
Al hadden ze toen niet de faciliteiten die wij hebben...
Djeezes noenkel.... Daar zit ik nu wel heel erg mee verveeld...
Maar als het u een troost mag wezen de soldaatjes zien er goed doorvoed uit en het was niet tegen de kok dat ik iets persoonlijks had....maar zijne fiets stond in de weg
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment