Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kasteel Vrieselhof
Collapse
X
-
Kasteel Vrieselhof
Mvg Joeri, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, X-M5, X-T5, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3s, Insta360 X4 & Qoocam 3 Ultra, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WARLabels: Geen
-
-
Re: Kasteel Vrieselhof
Dit is een heel leuk kasteel en fotogeniek. Toch heb ik wat tips: Je kiest hier voor een heel lastig perspectief om het shot in één keer goed te krijgen. Ondanks je het via je rasters hebt rechtgezet zou ik nog even kijken naar het horizontaal als zowel het verticaalperspectief. Als je dit goed corrigeert dan krijg je een heel mooie opname.
-
ja, je kasteel dreigt hier links-achterover te vallen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk berichtDit is een heel leuk kasteel en fotogeniek. Toch heb ik wat tips: Je kiest hier voor een heel lastig perspectief om het shot in één keer goed te krijgen. Ondanks je het via je rasters hebt rechtgezet zou ik nog even kijken naar het horizontaal als zowel het verticaalperspectief. Als je dit goed corrigeert dan krijg je een heel mooie opname.
Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk berichtja, je kasteel dreigt hier links-achterover te vallen
Groeten
JoeriMvg Joeri, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, X-M5, X-T5, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3s, Insta360 X4 & Qoocam 3 Ultra, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk berichtPerspectief is gecorrigeerd met lenscorrectie met het raster er op
meer kan er niet aan veranderd worden
Groeten
Joeri
Het is natuurlijk lastig kiezen waarop je recht moet zetten en ik weet
ook niet goed wat je bedoelt met 'lenscorrectie met het masker er op'.
Ik zou in dit geval uitgaan van het principe dat in het midden van
de foto een voorhanden zijnde verticaal ook echt verticaal moet
worden gemaakt. Aan weerszijden kunnen de verticalen nog naar binnen
of naar buiten vallen al naar gelang je de camera naar boven of naar onder
hebt gericht (de verticale perspectiefcorrectie is een andere zaak en hier
mijns inziens niet echt nodig).
Desgewenst laat ik het resultaat van de door mij voorgestelde ingreep zien.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Ik heb er nog een update bijgezet
@ Plaatwerker laat gerust zien
Groeten
JoeriMvg Joeri, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, X-M5, X-T5, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3s, Insta360 X4 & Qoocam 3 Ultra, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
Comment
-
-
Update is staat rechter
mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk berichtIk heb er nog een update bijgezet
@ Plaatwerker laat gerust zien
Groeten
Joeri
Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Vind de update mooier
Als ik kijk Plaatwerker naar de stand van het dak in jouw bewerking en de stand van het dak in PBJ zijn up...kijkt deze laatste aangenamer.
Groetjes
MarcPerfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk berichtVind de update mooier
Als ik kijk Plaatwerker naar de stand van het dak in jouw bewerking en de stand van het dak in PBJ zijn up...kijkt deze laatste aangenamer.
Groetjes
Marc
Groeten
Comment
-
up is beter,
maar toch zou ik hier een beetje perspectiefvertekening toelaten, het ziet er nu iets te gemaakt uit
(heb ik me ook al aan bezondigd hoor)
Comment
-
Comment