Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Knuffel
Collapse
X
-
-
Re: Knuffel
Mooi, maar wel speciaal zo'n blauw paard, of is het zweem
mvg,
EddySmaken verschillen
-
Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk berichtMooi, maar wel speciaal zo'n blauw paard, of is het zweem
mvg,
Eddy
Comment
-
Leuk die vlechtjes
Als er nu nog grote bollen op het beestje staan zoals destijds Pipi Langkous haar paard dan zou het me ook niet verwonderen dat het een beetje blauw uitslaat...
Denk dat het afscheidingslijntje tussen de balustrade en de halspartij meer de correcte kleur benadert.
Maar...
ik denk dat je tegenlicht eerder strijklicht betreft en vind de belichting mooi gedaan
Groetjes
MarcPerfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk berichtLeuk die vlechtjes
Als er nu nog grote bollen op het beestje staan zoals destijds Pipi Langkous haar paard dan zou het me ook niet verwonderen dat het een beetje blauw uitslaat...
Denk dat het afscheidingslijntje tussen de balustrade en de halspartij meer de correcte kleur benadert.
Maar...
ik denk dat je tegenlicht eerder strijklicht betreft en vind de belichting mooi gedaan
Groetjes
Marc
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk berichtMooi, maar wel speciaal zo'n blauw paard, of is het zweem
mvg,
Eddy
Comment
-
-
Mooi beeld. Maar vooral volg ik hier het gesprek over blauwzweem. Het interesseert me omdat ik me vragen stel zoals bv. als je naar het paard kijkt is daar waar het licht op valt wel degelijk wit. Maar de schaduwzijde wordt blauw.
Is dat dan niet normaal ? Ik las laatst dat hoe minder licht hoe blauwer je foto. Dus lees ik nu met aandacht wat er gezegd en gedaan wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk berichtMooi beeld. Maar vooral volg ik hier het gesprek over blauwzweem. Het interesseert me omdat ik me vragen stel zoals bv. als je naar het paard kijkt is daar waar het licht op valt wel degelijk wit. Maar de schaduwzijde wordt blauw.
Is dat dan niet normaal ? Ik las laatst dat hoe minder licht hoe blauwer je foto. Dus lees ik nu met aandacht wat er gezegd en gedaan wordt.
Comment
-
Ja, inderdaad, telelenzen laten al sowieso minder licht door. Je spreekt over de belichtingsmeter. Maar sommige fototoestellen bezitten toch reeds een lichtmeter en ook hier las ik dat je dan liefst de spotmeting moet uitvoeren. Is dat dan niet voldoende ?
Ik wacht en volg ook nog. Het is interessant.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk berichtJa, inderdaad, telelenzen laten al sowieso minder licht door. Je spreekt over de belichtingsmeter. Maar sommige fototoestellen bezitten toch reeds een lichtmeter en ook hier las ik dat je dan liefst de spotmeting moet uitvoeren. Is dat dan niet voldoende ?
Ik wacht en volg ook nog. Het is interessant.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk berichtHeb net een update geplaatst. Misschien dat de zweem er nu iets uit is verdwenen?
Ik kies in CS6 kleurtoon/verzadiging plaats het pipet op het wit en zie dat die op blauw springt en dan verminder ik de verzadiging tot het mij echt lijkt. 1 minuut werk zonder detailverlies.
mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
Comment