Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tulp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tulp

1. Nu even een zw-break. De tulp werd in de namiddag en de zon scheen toen volop op haar. Normaal gezien is dat uit den boze. Maar ze stond daar in al haar pracht en kon het niet nalaten. Bij de instelling van mijn camera heb ik daar wel rekening mee moeten houden. Ik denk dat ze er mag zijn. Ik hoor het wel.

Prefix : : Nikon D7000, FL 300 mm, F 5,6, S 1/640, iso 100, Nikon lens 55 - 300 mm, Spotmeting, witbalans mooi weer.
    Last edited by Loeky; 25 april 2013, 22:11. Reden: Prefix plaatsen

Re: Tulp

En of ze er mag zijn! Prachtig gekiekt!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
      ......... Bij de instelling van mijn camera heb ik daar wel rekening mee moeten houden......
      en mogen we die ook weten, we leren graag bij.
      -----
      vind het trouwens een heel mooie opname.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

mogen we die ook weten, we leren graag
        Ja, hoor vanavond plaats ik de prefix erbij.

Comment

Mooi belicht hoor Loeky en spetterende kleurtjes (ondanks het harde zonlicht waarover je spreekt)

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ik hou sowiezo al van deze bloemen! Mooi!
            vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Ferrari rood
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

Bedankt allemaal voor het komen kijken en het schrijven.

Prefix werd geplaatst.

Oja, waarom een snelle sluiter voor een bloem die niet gaat lopen. Nou gewoonweg ik had gelezen dat een sluitertijd voor twee dingen kan gebruikt worden, om snelheid te bevriezen maar ook om het licht te regelen. Bovendien was het ook handig, de wind blies regelmatig en dus bij een zeer geringe briesje werd mijn bloem ook bevroren.

Iso waarde hield ik laag omdat ook dat een rol speelt om het lichtinval te bepalen. Hoe hoger hoe lichtgevoeliger en dat was hier echt niet nodig.
                Last edited by Loeky; 26 april 2013, 10:11. Reden: was nog iets vergeten te melden

Comment

Prachtig beeld!
                  Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

Comment

@ Bouk : ik heb waarschijnlijk ook aan de stops gezeten, maar mijn prefix geeft dat niet weer. Ik hoeveel stops ik gebruikte weet ik niet meer. Soms ga ik wel tot 4. Of ik dat bij deze bloem gedaan heb weet ik niet meer. Ik werk ook veel met de stops.

Comment

Mag er zeker zijn Loeky, vooral je compo is een schoonheid inzake licht, scherpte, beeldvulling en vlakverdeling
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Dank je wel G.R.

Maar eigenlijk wil ik nu via deze wel jullie allemaal wel bedanken. Dankzij jullie kan ik toch al heel wat. Bouk, heb ik mijn les goed geleerd. Maar jij bijleren ? Jij weet toch meer dan ik. Maar ik gaf ze je graag omdat ik weet dat je wil weten hoe ik te werk ging. Ik heb nog iets vergeten te melden. Ik maak nu ook altijd eerst een testfoto. Bekijk hoe het zit met licht, compo enz... en dan vul ik aan of neem ik af. Ik neem meer mijn tijd. Wat ik vroeger niet deed.

maar al wat ik nu weet heb ik grotendeels van jullie geleerd. Dat wil ik wel even benadrukken. Ook voor nieuwelingen. Soms krijgen we wel eens hard kritiek, maar die is nodig om te verbeteren.
                        Dus moed nooit laten zakken en erop af gaan.

Groetjes aan allen en nogmaals bedankt.

Comment

+ 1 Heel mooi ondanks de moeilijke lichtomstandiheden.
                          Klein detail; het witte randje op het bovenste bloemblad.
                          Photography is an art of observation.

Comment

Mag er zeker zijn, mooi!
                            Nog zoveel te leren!!
                            Mijn fanpage: https://www.facebook.com/MooiFotografie?ref=hl
                            Mijn website: http://mooifotografie.com/

Comment

Mooie compo , Loeky.
                              Door de gekozen belichting, lijkt de bloem wel licht te geven.
                              Groeten,
                              Johan
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Working...
                              X