Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Neen hoor je ziet hem wel. Maar inderdaad het diertje had hier scherper in beeld moeten komen samen met het stukje waarop hij zit. Niet gemakkelijk, maar wel doenbaar. Althans denk ik . Ik heb hier toch al beelden zien verschijnen waarvan dit wel het geval was. Zelf hoop ik dit jaar eens geluk te hebben. Want wind, beweging van bijtje maken dit geheel erg moeilijk.
Neen hoor je ziet hem wel. Maar inderdaad het diertje had hier scherper in beeld moeten komen samen met het stukje waarop hij zit. Niet gemakkelijk, maar wel doenbaar. Althans denk ik . Ik heb hier toch al beelden zien verschijnen waarvan dit wel het geval was. Zelf hoop ik dit jaar eens geluk te hebben. Want wind, beweging van bijtje maken dit geheel erg moeilijk.
En toch ben ik tevreden met het resultaat Want zoals je zegt is het echt niet gemakkelijk! Want die beestjes gaan ook niet zitten zoals jij het wil hé, wachten...wachten en nog eens wachten
Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART
De bij zelf lijkt me redelijk scherp, het is moeilijk te zien als je de foto niet verder kan uitvergroten. De blauwe druifjes waar de bij aanhangt staan er niet volledig scherp op. Dat had je wel kunnen doen door je diafragma van F 3,5 naar bvb F 8 te brengen, zo had je ook minder kans op een onscherpe bij. Dan had je foto nog altijd een onscherpe achtergrond, en iets minder hard overgekomen. De bloemtjes op de wazige achtergrond vind ik best storend in de foto, maar dat is ieder zijn eigen mening natuurlijk. Al bij al vind ik het een mooie prestatie als beginner.
Comment