Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Bedankt voor de commentaren.
Het enige licht kwam van de straatverlichting op de kade. Het was zwaarbewolkt, dus geen maan noch sterren. Water en hemel waren gitzwart. De foto is genomen van op een trapje naar het water om een zo laag mogelijk standpunt te hebben voor een maximale reflectie. De camera stond op de onderste trede net hoog genoeg om niet nat te worden. Het water zelf weerkaatste geen licht van de stad maar alleen de weerkaatsing op het bootje, vandaar de scheidingslijn, die overigens de lichte golfbeweging van het water volgt als je goed kijkt. De enige bewerking die ik deed was in Lightroom 3: horizon wat recht gezet, lichtjes gecropt, beetje ruisreductie en dan geëxporteerd van RAW naar JPEG.
Groeten,
Orval
... De enige bewerking die ik deed was in Lightroom 3: horizon wat recht gezet, lichtjes gecropt, beetje ruisreductie en dan geëxporteerd van RAW naar JPEG.
Groeten,
Orval
Met nog een beetje verdere bewerking (histogram) had het er zo kunnen uitzien:
Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM
Inderdaad, met witbalans op kunstlicht haal je de gele gloed van de verlichting weg en wordt het zeil mooi wit. Ik had er niet eens aan gedacht. Bedankt om mijn aandacht erop te vestigen. De geposte foto heeft de witbalans zoals de opname en komt wel beter overeen met wat ik op dat moment zag.
Mvg,
Orval
Inderdaad, met witbalans op kunstlicht haal je de gele gloed van de verlichting weg en wordt het zeil mooi wit. Ik had er niet eens aan gedacht. Bedankt om mijn aandacht erop te vestigen. De geposte foto heeft de witbalans zoals de opname en komt wel beter overeen met wat ik op dat moment zag.
Mvg,
Orval
Tsja, ik fotografeer altijd in RAW en bewerk foto's tot een zo mooi mogelijk
resultaat. Door herinneringen (meestal onbetrouwbaar) laat ik mij nooit leiden.
Comment