Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porche 356 B

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Porche 356 B

Tijdens een weekendje Nieuwpoort deze Porche 356 B opgemerkt.

Bedankt om te kijken en jullie commentaar.

Re: Porche 356 B

Mooi model, maar de eigenaars hebben het verknoeid met die strepen en cijfers erop.

Comment

Inderdaad jammer van dat nummer en die strepen, maar voor de rest goed
      onderhouden oud ijzer. En een leuke foto daarvan.

Comment

Bedankt Loeky en doudeke voor jullie commentaar.
        Het was omdat het oud ijzer zo mooi onderhouden was dat ik hem geplaatst heb.

@Loeky, iedereen heeft zo zijn eigen idee over strepen en cijfers.

Comment

Ik zou hem liever zien met een kleinere DOF zodat hij eruit springt.
          De mensen, masten en het driehoekig gebouw aan de kade mogen vervagen of weg.
          Volledig isoleren zou hier waarschijnlijk niet lukken omdat de andere auto's zo kortbij staan, maar dan eventueel een detail (een koplamp of de zijspiegel of zo scherp met de rest wazig). De kleuren vind ik ook iets te gedesatureerd.

Comment

hier volg ik mijne voorganger wel
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bedankt YoeryV en NoenkelMi voor jullie commentaar.

Ondanks dat ik nog niet zoveel ken van Photoshop heb ik me toch gewaagd aan een aanpassing van de DOF, maar door het teveel aan andere aspecten is het, voor mij althans, geen meer waarde voor deze opname.
              Wat betreft de kleuren heb ik eerder meer contrast gegeven dan gedesatureerd.

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc001 Bekijk bericht
                Bedankt YoeryV en NoenkelMi voor jullie commentaar.

Ondanks dat ik nog niet zoveel ken van Photoshop heb ik me toch gewaagd aan een aanpassing van de DOF, maar door het teveel aan andere aspecten is het, voor mij althans, geen meer waarde voor deze opname.
                Wat betreft de kleuren heb ik eerder meer contrast gegeven dan gedesatureerd.

Mvg,
                Die aanpassingen moet je niet in PS doen hoor, maar rechtstreeks met de camera. Met andere woorden een nieuwe foto. Je hebt de foto nu genomen in sluitertijd voorkeur. Dit heeft hier geen nut, want het is een statisch beeld. Hier kun je best kiezen voor de diafragma voorkeur. Dan krijg je een beperkte scherptediepte door een zo laag mogelijk diafragma te kiezen. Het effect wordt versterkt naargelang de focale lengte toenemen (aantal mm brandpunt).

Omdat je hier met een laag brandpunt (38mm) en een diafragma 6,3 zit, is er veel die op dezelfde afstand ligt scherp. Dus ook de auto's en mensen direct er rond.
                Stel dat die auto ernaast 10m verder zou staan en niets anders in de buurt, dan zou die auto met dezelfde instellingen wel al onscherp(er) zijn en zou je onderwerp er meer uit springen.

De omstandigheden hier laten dit niet toe (je kunt moeilijk de andere auto's verplaatsen of de mensen wegjagen (alhoewel )) , dus moet je op een andere manier zoeken om je onderwerp te isoleren.
                Door bijvoorbeeld met een zoom op 200mm en een diafragma van f/4 scherp te stellen op de koplamp, dan zal zelfs het achterste van jouw wagen al niet meer scherp zijn en dus zeker de auto erachter al niet.
                De juiste instellingen kun je uitrekenen met DOF master, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik doe het gewoon op gevoel, door uit te testen en door vooraf in de zoeker of preview te kijken.

Comment

Working...
                X