Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

magnolia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• magnolia

1. De bloemen gingen open maar niet op de plek die ik voor ogen had. Dus probeerde ik te trekken diegene die voor iets donker stond, nl die stam kwam hiervoor in aanmerking maar was toch nog niet dik genoeg voor de crop.
    Nu is mijn vraag is deze foto wel acceptabel ?
    Ben wel van zin vandaag weer te gaan kijken hoor. Stilaan zullen ze wel allemaal opengaan.

2. men had mij elders aangeraden om er een vierkant van te maken. Opdat de bloem sterker zou worden Dus heb ik dat even gedaan.

2. B update ruis verminderd

Last edited by Loeky; 18 april 2013, 23:17.

Re: magnolia

Tja die boomstam zit wat krap. Indien je dezelfde hoek gebruikt minder DOF. De boomstam is nog te duidelijk aanwezig.
    Photography is an art of observation.

Comment

Je weet dat er zoiets bestaat van "verschil van mening" hé Loeky, deze foto komt daarvoor in aanmerking. Je kan de achtergrond vullend maken zoals jij precies voorstelt of het wordt iets moeilijker en dat is deze. Persoonlijk vind ik de foto heel goed, de natuur (omgeving) wordt er bij betrokken op een zachte manier die niet storend werkt maar informatie biedt. M.a.w. vanuit natuurlijk oogpunt zal deze de voorrang genieten, als we het club-fotografisch bekijken krijg je andere meningen. Ik sluit me aan bij de natuur, toch wat deze foto betreft
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Voor mij is het een hele mooie. Met die boomstam die nog goed zichtbaar is. Natuur, zoals G.R. het schrijft.
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

Comment

Ik hou hier ook van! Teder en gevoelig beeld!
          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Ik vind het mooier als de achtergrond wat waziger is, ik volg pixxel.
            Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

Comment

In Nederland ook wel Tulpenboom genoemd.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

bedank allemaal voor de goede raadgevingen, het schrijven en kijken.

Nu elders gaf men mij de raad om de foto als vierkant te snijden opdat de bloemen sterker zouden doorkomen.

Comment

Ik neem aan dat bij de update de crop te groot wordt.. waardoor er heel veel ruis ontstaat.
                  Dit maakt de foto niet mooier naar mijn smaak.
                  Heb nog zoveel te leren

Comment

Ik heb er wat op gevonden. Ruis is verminderd.

Comment

ik dacht ook al aan het vierkantig maken.
                      De ruis daarbij stoort me véél minder dan de 'te-verscherpte-tikkeltjes' bij je laatste update
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ik vind de middelste foto het mooist . Vierkant uitgesneden accentueert inderdaad de bloemen, maar het beeld blijft zacht en natuurlijk. Daarom vind ik de tweede update minder mooi, die is te scherp en doet afbreuk aan de lieflijkheid van het beeld naar mijn mening.

Comment

Ik zou de foto laten zoals ie was qua uitsnede, en dus geen vierkant van maken.

Comment

Working...
                          X