Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
De overbelichte gedeelte ligt aan de bewerking die ik op het internet had gezien. Dit heb ik dus getracht na te bootsen.
Vriendelijk groet ,
Jessey
Waarom proberen dingen na te doen?
Doe gewoon je eigen ding.
Naar mijn smaak en idee is deze bewerking (van #2) nog steeds niet mooi.
Het zwart is dichtgelopen en het wit is overbelicht (zie histogram). Ook de
compositie kan veel beter wanneer je - met behoud van de beeldverhouding -
maar een klein beetje overhoudt boven het haar. Het ergste vind ik dat
de ogen een onscherpe indruk geven.
Jessey, ik ben hierin ook al in de fout gegaan, maar hier is het toch echt wel tè, hij heeft net uitslag.
Ik zou de bewerking eens overdoen, of misschien bij een ander portret? 't Doet een beetje pijn aan de ogen.
Pose is wel leuk.
facebook
Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.
Jessey, ik ben hierin ook al in de fout gegaan, maar hier is het toch echt wel tè, hij heeft net uitslag.
Ik zou de bewerking eens overdoen, of misschien bij een ander portret? 't Doet een beetje pijn aan de ogen.
Pose is wel leuk.
Hahhaahah soms moet je ook dingen uitproberen. maar had je al op bekeken geklikt.
Comment