Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Visvijver + extraatje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Visvijver + extraatje

[CENTER]
    iso 100-62mm-f/9-1/80s

iso 100-62mm-f/9-1/320sc

Last edited by bommasien; 6 april 2013, 13:34.
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Re: Visvijver

Je hebt deze foto op 62mm x 1.6= 99.2 mm 1/80 is dus in theorie aan de lage kant daarom zou 1/100 een betere keuze zijn geweest. Maar dat is mijn mening.

Comment

Inderdaad, om met deze instellingen de foto scherp te krijgen heb je een zeer vaste hand of een statief nodig.
      Groetjes,
      Dominic

Comment

Sien...beetje meer aandacht aan scherpte.
        Deze kun je mits niet te overdrijven nog wel een klein beetje bijgeven. Het maakt verschil maar helemaal goed krijgen is er niet bij.

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Scherpte is en blijft blijkbaar een heikel punt bij jou Sien. Ik weet echt niet meer hoe dit komt hoor .
          Blijkbaar overdrijf ik met mijn foto's soms in de andere richting (overscherp) maar persoonlijk vind ik scherpte in een foto nog altijd een elementair iets.
          Mijn persoonlijke mening hé.
          Groetjes

Comment

Scherpte?!?!
            (toch jammer dat je scherpte en de opmerkingen die regelmatig hierover worden gemaakt blijft in de wind slaan ) Nochtans post je af en toe ook wel goede platen... misschien toch even bezinnen of je niet beter kwaliteit verkiest boven kwantiteit.
            Niettemin, je doorzettingsvermogen siert je wel !!
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Sorry mensen, ik heb een betere geplaatst. Heeft geen zin om te vertellen dat het mijn bedoeling was van deze te plaatsen. Trouwens @Nena : ik sla echt niets in de wind, ik tracht het allemaal op te slaan in ¨(mijn mischien wel domme) hoofdje !
              Last edited by bommasien; 6 april 2013, 13:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                Sorry mensen, ik heb een betere geplaatst. Heeft geen zin om te vertellen dat het mijn bedoeling was van deze te plaatsen. Trouwens @Nena : ik sla echt niets in de wind, ik tracht het allemaal op te slaan in ¨(mischien domme) hoofdje )
                Ik denk dat het aan de sluitertijd ligt bij de eerste foto heb je 1/80 gebruikt terwijl dit minimaal 1/100 liefst iets hoger.

62mm *1.6 dan kom je uit 99,2 dus je schoot iets te kort met de sluitertijd.
                Last edited by jessey; 6 april 2013, 13:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                  Ik denk dat het aan de sluitertijd ligt bij de eerste foto heb je 1/80 gebruikt terwijl dit minimaal 1/100 liefst iets hoger.

62mm *1.6 dan kom je uit 99,2 dus je schoot iets te kort met de sluitertijd.
                  dankuwel Jessey hoop de tweede in orde?

Comment

OKay dan ga ik nu over naar foto 2:
                    De foto is iets te donker probeer eens verschillende sluitertijden 1/100 1/160 1/200 zet deze foto`s eens naast elkaar en kijk of je verschillen ziet.
                    en even de foto rechtzetten .

Comment

Re: Visvijver + extraatje

Zal als ik thuiskom wel even kijken hoe het met de update staat.

Vriendelijk groet ,
                      Jessey

Comment

Working...
                      X