Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Je hebt deze foto op 62mm x 1.6= 99.2 mm 1/80 is dus in theorie aan de lage kant daarom zou 1/100 een betere keuze zijn geweest. Maar dat is mijn mening.
Sien...beetje meer aandacht aan scherpte.
Deze kun je mits niet te overdrijven nog wel een klein beetje bijgeven. Het maakt verschil maar helemaal goed krijgen is er niet bij.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Scherpte is en blijft blijkbaar een heikel punt bij jou Sien. Ik weet echt niet meer hoe dit komt hoor .
Blijkbaar overdrijf ik met mijn foto's soms in de andere richting (overscherp) maar persoonlijk vind ik scherpte in een foto nog altijd een elementair iets.
Mijn persoonlijke mening hé.
Groetjes
Scherpte?!?!
(toch jammer dat je scherpte en de opmerkingen die regelmatig hierover worden gemaakt blijft in de wind slaan ) Nochtans post je af en toe ook wel goede platen... misschien toch even bezinnen of je niet beter kwaliteit verkiest boven kwantiteit.
Niettemin, je doorzettingsvermogen siert je wel !!
Sorry mensen, ik heb een betere geplaatst. Heeft geen zin om te vertellen dat het mijn bedoeling was van deze te plaatsen. Trouwens @Nena : ik sla echt niets in de wind, ik tracht het allemaal op te slaan in ¨(mijn mischien wel domme) hoofdje !
Sorry mensen, ik heb een betere geplaatst. Heeft geen zin om te vertellen dat het mijn bedoeling was van deze te plaatsen. Trouwens @Nena : ik sla echt niets in de wind, ik tracht het allemaal op te slaan in ¨(mischien domme) hoofdje )
Ik denk dat het aan de sluitertijd ligt bij de eerste foto heb je 1/80 gebruikt terwijl dit minimaal 1/100 liefst iets hoger.
62mm *1.6 dan kom je uit 99,2 dus je schoot iets te kort met de sluitertijd.
OKay dan ga ik nu over naar foto 2:
De foto is iets te donker probeer eens verschillende sluitertijden 1/100 1/160 1/200 zet deze foto`s eens naast elkaar en kijk of je verschillen ziet.
en even de foto rechtzetten .
Comment