Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'grijze' foto en niet heel zuiver... hoe doe ik het beter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 'grijze' foto en niet heel zuiver... hoe doe ik het beter?

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
    Hoe simpel gaat het met Picasawebs.

Over de foto: Als een winterbos en een massa grijze rots het beeld overheersen denk ik, zal het grijze wel de overhand hebben.
    Als ik kijk naar de andere foto's in één van je linken zie ik er toch die me meer aanspreken.
    35 Jaar geleden toen ik nog een six-pack had heb ik deze ook een paar keer op en af geweest...Nu groei ik enkel nog in breedte en omtrek

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Hey Provid,
      bedankt voor je reactie!
      ik had al een aantal overwegingen gemaakt tijdens het nemen van de foto, k vermoed dat ik redelijk goed zat, hier volgt ze:

Dus mijn WB stond op zon en er was ook de hele tijd zon op dat moment ( nu zie ik ook wel dat er blijkbaar toch een eenzame wolk moet geweest zijn) dus dat kan ik wel in LR of PS aanpassen dacht ik. Dit maakt de foto niet scherper.
      ISO aanpassen, ja ik kon een beetje naar boven tot 400 maar wou geen ruis en dat heb ik soms nogal vlug.
      1/160 was idd nogal krap maar met VR op zou dit moeten lukken en aangezien ik mijn camera op mn been liet rusten zag ik geen pb.
      nu over basic skills gesproken, als ik op 170mm trek ik mn lens het scherpste op f8 dus kon ik niet veel anders doen... zie

ha ja en om dichter te gaan moet ik een slackline spannen, en die had ik niet bij...

Dus wat kon beter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht

Over de foto: Als een winterbos en een massa grijze rots het beeld overheersen denk ik, zal het grijze wel de overhand hebben.
        Als ik kijk naar de andere foto's in één van je linken zie ik er toch die me meer aanspreken.
        35 Jaar geleden toen ik nog een six-pack had heb ik deze ook een paar keer op en af geweest...Nu groei ik enkel nog in breedte en omtrek

Groetjes
        Marc
        Hey Marc,

ja het is idd nogal grijs en dit komt niet echtgoed tot zn recht voor de foto, kheb er idd ook betere, daar hoef ik dan ook geen advies voor
        trouwens die waren in de regen met mn compact canon camera van 200 euro genomen, en daar vind ik het resultaat zeker ok.
        Voor een D90 met 18-200 (=1300 eurokes) verwacht ik wel wat meer, als het al niet aan het manneke achter de knopkes ligt...

ivm uw sixpack, voor deze foto kan je rapellen of zelfs vanop het plateauke boven op de merinos gaan staan om fotos te nemen, dus als je eens wilt komen breng gerust een sixpack jupiler mee!

Stijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Konino Bekijk bericht
          ... van alle foto's vind ik de kwaliteit (inzomen op origineel) niet echt schitterend voor een lens van 800 euro. ...
          Oorspronkelijk geplaatst door El Konino Bekijk bericht
          ... Nu ben ik nog steeds echt niet tevreden van de qualiteit, voor een lens van 800 euro had ik meer verwacht, ...
          Tijd voor een objectief van minstens 1600 euro.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Tijd voor een objectief van minstens 1600 euro.
            met een extra garantie, op scherpe foto's dan.

Comment

Working...
            X