Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn allereerste post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn allereerste post

vrijdag fotoshoot met onze docent, mijn handen staan nog stijf van de koude. Heb nog geen PS, spijtig van de lensflare, was lenskap vergeten.

Re: mijn allereerste post

Leuke poging. De foto is wel wat te licht, dat zie je aan het vlakke stukje links van je histogram. Ik zou de schaduwen/zwarten dus wat optrekken. Eventueel perspectiefvertekening wegwerken als je daar een programma voor hebt. Ik denk ook dat je foto last heeft van een zweem en persoonlijk vind ik dat de lantaarnpaal pal in het midden met teveel aandacht gaat lopen. Tussen ()jes, in z/w staat ie ook leuk wat mij betreft.
    Last edited by dcinbe; 1 april 2013, 19:59.

Comment

Welkom met je eerste post.
      Je foto komt het mooiste uit als je deze in het midden plaatst. De langste zijde mag 900 pix. zijn.
      Het beeld is inderdaad wat licht. Belichting mag wat naar beneden om een betere sfeer te creeeren.
      Je instelling f 22 en 25 sec. belichting is hier wel erg hoog, dat vergroot de kans op flair. f 9 op 18 mm was ruim voldoende geweest, dan had je ook een kortere belichtingstijd.
      Ook wat perspectiefcorrectie toepassen, de gebouwen hellen naar binnen.
      Laat de volgende maar komen.
      Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dcinbe Bekijk bericht
        Leuke poging. De foto is wel wat te licht, dat zie je aan het vlakke stukje links van je histogram. ...
        Rechts bedoel je.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Rechts bedoel je.
          Misschien beetje slecht uitgedrukt. Histogram neigt teveel naar rechts dus foto is te licht. Het vlakke stuk aan de linkerkant betekent dat er zich weinig pixels in het donkere gedeelte van de foto bevinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dcinbe Bekijk bericht
            Misschien beetje slecht uitgedrukt. Histogram neigt teveel naar rechts dus foto is te licht. Het vlakke stuk aan de linkerkant betekent dat er zich weinig pixels in het donkere gedeelte van de foto bevinden.
            Verwarrend inderdaad (vlak horizontaal of vlak verticaal).
            Maar we blijken wel ongeveer hetzelfde te bedoelen.
            Samengevat: teveel belicht en te weinig bedonkerd.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
            X