Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het zwanenmeer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het zwanenmeer

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
    De volgende keer 1 Stop onder te belichten dan krijg je meer detail in de verendek van de zwanen. Nu zijn de zwanen overbelicht.

Maak een keuze wat je wilt laten zien in een foto ga je voor de zwanen dan zorg je dat de belichting etc klopt
    Ga je een overzichtsfoto maken dan zorg je dat licht meet op verschillende plekken.
    en andere kan je gebruik maken van een bracketing functie dan maak je dus tussen 3-7 foto`s met diverse belichtingen van -3 tot +3 en die voeg je samen in PS
    Hier zou bracketing in beide gevallen (zwanen of overzicht) geen oplossing bieden vrees ik, wegens bewegende zwanen en/of bewegend water.
    Ook al maak je die x-aantal foto's in één of een paar seconden, scherp zal je hem niet meer krijgen na het samenvoegen.

PS Flecha liet hier reeds verschillende keren weten dat hij door omstandigheden niet met PS kan werken.

Groetjes

Comment

Re: Het zwanenmeer

Als ik hier nu bij deze zwanen een stap zou onder belichten zou dan de golfslag of toch de donkere omgeving rond de zwanen op de voorgrond niet te donker worden? Want dan krijg je daardoor dan toch ook een verlies aan detail volgens mij.
      Vrees niet dat je
      te traag vordert:
      vrees alleen de stilstand.

Comment

Working...
      X