Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lentebelofte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lentebelofte

Oorspronkelijk geplaatst door janvanlandeghem Bekijk bericht
    Los van de foto: is deze ergens in het waasland getrokken? Regio Verrebroek-Kieldrecht? mvg
    Ik dacht aan de kreek op De Klinge?
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvanlandeghem Bekijk bericht
      Los van de foto: is deze ergens in het waasland getrokken? Regio Verrebroek-Kieldrecht? mvg
      idd dat is heel correct
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

De postzegel ziet er veel beter uit qua tinten en contrast.

De camera-instellingen zijn inderdaad niet "typisch" voor landschappen.
        Het feit echter dat niet alles van voor tot achter scherp is, komt niet zo zeer door het gekozen diafragma, F5,
        maar VOORAL door de brandpuntsafstand : 62mm is aanzienlijk ingezoomd voor een landschap,
        waardoor je onscherp - scherp - onscherp krijgt.
        Maak je een gelijkaardige foto als deze op 18 tot 24mm, dan is alles van voor tot achter scherp.
        Dit veronderstelt natuurlijk dat je dichterbij gaat, en heeft als complicatie dat je de achtergrond verder weg duwt,
        en dat vind ik voor deze foto zeker niet gewenst.

Bij landschappen een kleiner diafragma kiezen (F8 tot F16 -als de lichtomstandigheden het toelaten, op statief laten ze het altijd toe),
        doe je vooral om meer detail te hebben. De meeste standaard lenzen zijn op F8-F11 sowieso altijd op zijn scherpst.

Ik vind deze foto van opbouw helemaal niet zo slecht.
        Een goeie drie-vlakken verdeling,
        mooie diepte, en voor mij mee in de hand gewerkt net door de DOF (het beperkte scherpe gedeelte in het midden).
        De bomenrij, die toch vooral mee het beeld uitmaakt, is wat mij betreft, helemaal scherp.

Naar workflow... probeer een keertje een kleine foto (900 pixels langste zijde) uit LR te halen.
        Dit is bij de export instellingen perfect, en niet moeilijk, in te stellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          idd dat is heel correct
          hehe, ben zelf opgegroeid in sint-gillis-waas, op't Kalf. Omgeving kwam me bekend voor.

Comment

Working...
          X