Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik ben het moe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ik ben het moe

ik ben het moe en laat het langs me voorbij gaan.

vandaag gezien op mijn snuffel ronde naar kanshebbers om een foto van te maken.

belichting: 1/250 sec
    opening: f4,2
    ISO 250
    focus lens 12,5 mm (70mm)

bedankt voor het kijken en comments

groetjes flecha
    Vrees niet dat je
    te traag vordert:
    vrees alleen de stilstand.

Re: ik ben het moe

vedeka jij liet In het voorgaande topic van me (hoe ver gaat het) ivb met mijn toestel liet je me weten [Eén van die standen op je toestel is "landschappen". Die de volgende keer eens gebruiken voor een landschap, en niet overbelichten.
    Uw beeld zal veel meer blauw en groen tonen en krachtiger worden] Ik heb dit hier gedaan maar nu lijkt het me toch veel te blauw kan er iemand dit recht trekken aub?
    Vrees niet dat je
    te traag vordert:

Comment

ik zie hier toch nix verkeerd aan hoor.
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ik zie hier niks te veel blauw..... waar ziet U dat ?
        Het enige wat mij opvalt, is dat het ietwat flets van kleur is, maar blauw zie ik niet hoor.
        Groetjes

Comment

Allereerst een leuke foto, vanwege compositie en een mooie sluitertijd.
          Om uw "wanhoop" te beantwoorden:
          Foto is niet te blauw !
          De foto mist wat saturatie, maar dat ligt niet aan de fotograaf, maar aan het bewolkte weer. Daardoor ziet alles er vrij vlak en een beetje kleurloos uit.
          Fotograferen is niet alleen de techniek onder de knie krijgen, maar ook weleens de goede omstandigheden afwachten.
          Maar gezien de omstandigheden, zou ik fier zijn op een dergelijke foto. Zeker als hij zo uit de camera komt.
          Er is met software meer uit deze foto te halen, maar Keulen en Aken zij toch ook niet op een dag gebouwd ?
          Groeten,
          Johan
          Last edited by Johan1956; 17 maart 2013, 12:46.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Zou hij ook niet iets naar links moeten geroteerd worden, die indruk heb ik toch een beetje want als je naar de muur rechts kijkt lijkt het dat hij niet loodrecht staat dus het water zal dan ook iets meer naar rechts aflopen. Zo denk ik toch. Waar ik teveel blauw zie is eigenlijk die grijze muur links van het rad, die heeft toch een blauwe schijn of niet?
            Last edited by Flecha; 17 maart 2013, 11:14.
            Vrees niet dat je
            te traag vordert:

Comment

De foto staat inderdaad wat scheef, maar wat je ziet is vooral vertekening. De foto "wijkt" wat. Gewoon niet verder vertellen.
              Ondertussen je foto meer saturatie gegeven en dan ziet het er ZO uit.
              Heb hem niet rechtgetrokken en gecorrigeerd, maar dat even terzijde. Als je vind dat ik de link moet verwijderen, zal ik dat zeker doen.
              Groeten,
              Johan
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Wow zo had ik hem in gedachten, maar het zonlicht speelde niet mee. En die link die mag er zeker blijven als het van mij afhangt. Dank u voor de aanpassing en comments, groetjes flecha
                Vrees niet dat je
                te traag vordert:

Comment

Mooie compo, hier ook geen blauw te zien, enkel zoals reeds gezegd door de voorgangers en mooi gecorrigeerd door Johan 1956
                  Renée

Comment

Dank u en ook aan allen die gekeken hebben, ik denk dat ik de indruk heb of had van dat teveel aan blauw door het water zelf en ook door de kleur van de muur links waar het rad tegen staat. Dit is niet echt grijs in mijn ogen maar leek alsof er hier te veel blauw in zat en daardoor gaf me dat de indruk. Maar het is gewoon het gebrek aan de natuurlijke intensiteit van het licht dat gewoon getemperd werd door de grijze wolken massa. Ik ben vandaag terug daar geweest maar was te laat want de hemel was weer heel betrokken, dus wachten op het juiste moment. Maar met de bewerking die Johan 1956 gemaakt heeft is het de moeite om te wachten op het juiste licht, hetgeen wel komt, hoop ik toch. Want het grijs heeft nu toch al lang genoeg geduurd.
                    Vrees niet dat je
                    te traag vordert:

Comment

Working...
                    X