Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pepper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pepper


    Pepper by Jensdh, on Flickr

    ISO 1600 - f/4 - 1/40 - 50mm
    Niet verscherpt.

  • #2
    Re: Pepper

    't Is voor mij een goeie foto (frisse kleur, compo, beperkte scherptediepte) maar ik vind het jammer dat de hond een beetje lijkt te loenzen.

    Comment


    • #3
      Re: Pepper

      Mooi maar iets te oranje voor mij.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Pepper

        Wel leuk hoe hij/zij daar op zijne/hare bak hout ligt.
        Wat betreft de beperkte scherptediepte waar vedeka over spreekt...kan zeker niet ontkennen dat de oogjes mooi scherp lijken, maare...had persoonlijk liever het neusje mee in de dof gezien.
        Een hond heeft nu eenmaal een langere snuit maar mocht je een portret van een mens plaatsen genomen op bvb 1.4 met scherpe ogen en een onscherpe neus zou je die opmerking ook krijgen.
        Voor mij is dat "zwarte besje" vooraan zijn snoet nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met de oogjes.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Pepper

          Mooi en de oogjes staan op qui vive!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Pepper

            Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
            Wel leuk hoe hij/zij daar op zijne/hare bak hout ligt.
            Wat betreft de beperkte scherptediepte waar vedeka over spreekt...kan zeker niet ontkennen dat de oogjes mooi scherp lijken, maare...had persoonlijk liever het neusje mee in de dof gezien.
            Een hond heeft nu eenmaal een langere snuit maar mocht je een portret van een mens plaatsen genomen op bvb 1.4 met scherpe ogen en een onscherpe neus zou je die opmerking ook krijgen.
            Voor mij is dat "zwarte besje" vooraan zijn snoet nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met de oogjes.

            Groetjes
            Marc
            Over de beperkte dof, daar geef ik u volledig gelijk in. Achteraf bekeken had ik misschien beter naar 5.6 of 8 gegaan

            Comment


            • #7
              Re: Pepper

              Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
              Over de beperkte dof, daar geef ik u volledig gelijk in. Achteraf bekeken had ik misschien beter naar 5.6 of 8 gegaan
              Ik ben het er dus helemaal niet mee eens.
              Ik vind hier de beperkte scherptediepte bijdragen tot het beeld.
              5,6 of 8 had op deze afstand bij deze brandpuntsafstand niet zo veel gemaakt, alleszins geen scherpe neus.

              Comment


              • #8
                Re: Pepper

                zeer mooi.
                mooie dof
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                Comment


                • #9
                  Re: Pepper

                  ik vind knap!!!!
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pepper

                    Staat er mooi op. Snoetje mocht van mij ook scherp.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pepper

                      Jens...dat vedeka het daar helemaal niet eens mee is kan ik enkel maar bijtreden hoor. Ik denk dat de meeste mensen op dit forum komen om iets bij te leren. Naar mensen die er pas op komen durf ik wel eens schrijven: veel lezen, regelmatig posten en zelf eens proberen een commentaar te schrijven...
                      Iemand die dit forum volgt had bijgevolg kunnen lezen dat ik nog maar enkele dagen terug volgende zaken schreef in een topic...(ga er maar kleine stukjes uit citeren...)

                      - "Je afstand tot het gefotografeerde object in combinatie met het ingestelde diafragma is zeer belangrijk voor de scherptediepte."
                      - "Dus, ofwel met je 5.6 iets verder achteruit ofwel je diafragma wat verder toeknijpen en toch nog een stukje achteruit." (Gaat dus niet over jouw foto hé )
                      - " Maar dat is geen absolute zekerheid. Want zoals eerder meegegeven speelt ook de afstand tot je onderwerp een grote rol bij het bekomen van meer of minder DOF. Je moet maar eens proberen je diafragma op F8 of Fmeer of Fminder en twee foto's van hetzelfde onderwerp. " (Vanop verschillende afstand natuurlijk)

                      Zaken die je zelfs min of meer op voorhand kunt berekenen met "Dofmaster."
                      Nergens meen ik zelf enige allusie gemaakt te hebben op welk diafragma je beter had gebruikt.

                      Als ik met mijn neus (en ogen) tegen een hond zijn neus zit (een lieve hond dan toch ) ga ik hem niet helemaal scherp zien. Maar als ik van op een bepaalde afstand van die hond blijf gaat wel zijn volledige snoet scherp worden. Dus denk ik te mogen aannemen, aangezien ik niet veel honden ken in de familie, dat ik niet zo gauw neus aan neus zit met een hond. Bijgevolg krijg ik deze hond zijn snuit dan ook helemaal scherp te zien. Volgens mij is dat echt heel normaal en ga ik ook een beetje het zicht op de hond in jouw foto een klein beetje als "afwijkend" gaan beschouwen.

                      Zijn afwijkende zaken dan per definitie lelijk...dat denk ik niet. Dus hier komen we op het domein van smaak. Een "melkzee" door lange sluitertijd....Nog nooit gezien met het blote oog. Vind ik het mooi? Jawel hoor, niet steeds, maar het kan. Er zijn mensen die telkenmale herhalen dat ze dit niet mooi vinden. Ik kan hun mening respecteren in deze. Het is prachtig dat je op dit forum voor je mening mag uitkomen...toch ?
                      Ik ben er dan ook van overtuigd dat je groot, wijs en oud genoeg bent om zelf een mening te vormen en vooral voor jezelf te bepalen wat je wel en niet mooi vindt.

                      Enne het allerlaatste waar ik een boom wil over opzetten is smaak of mening hoor. (Oh ja...compo ook ) Laat staan dat ik daarover ruzie zou willen maken.

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pepper

                        Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                        ........
                        5,6 of 8 had op deze afstand bij deze brandpuntsafstand niet zo veel gemaakt, alleszins geen scherpe neus.
                        mee eens, het aantal milimeters wordt nogal eens vergeten bij het creëren van de DOF.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pepper

                          mooi
                          ik had ook liever het neusje scherp gezien

                          en bij de onze zouden het al splintertjes hout zijn
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment

                          Working...
                          X