Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

    Iedereen die gekeken en vooral geschreven heeft...van harte bedankt.

    Wat betreft de scherpte...Ik kan dat niet tegenspreken. Deze lens is soft (ondanks dat ze bijgeregeld werd op de body) en denk ook wel een beetje de "IS" te missen van de canonlenzen. (Foto is genomen vanop een swing-head zonder draadontspanner...)
    Waarschijnlijk en vooral jammer, ga je dit "softe" in veel foto's genomen met deze lens terugvinden.
    Er was mijn inziens nog een klein beetje ruimte om wat bij te geven. Unsharp mask was geen optie.
    Dus update 1 werd enkel het lichaam van de uil met een penseel verscherpt en bij update 2 werd een high-pass verscherping over de hele foto gelegd.
    Meer kan echt niet want nu reeds verliezen de kleuren in de originele een deel van hun waarde.
    Ik heb zo mijn idee over welke van de drie ik het best vind...maar laat het verdere oordeel aan de mensen met meer ervaring in die materie.

    Vrees echt niet verder te geraken met hetgeen ik tot nog toe ken en met huidig materiaal Maar...wat niet is kan nog komen

    Ja Kurrrt en heb hier onlangs gezien dat ze zich daar nog op kapot vliegen ook. Jammer.
    Maar had die prikkeldraad daar niet geweest dan had waarschijnlijk dat paaltje daar ook niet gestaan en had ik waarschijnlijk geen uiltje kunnen vangen.....

    Groetjes
    Marc
    Last edited by Brombeer; 10 maart 2013, 18:38. Reden: Foute tekst verwijderd
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #17
      Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

      De update is mooier, weet niet goed wat te kiezen, 2 of 3, maar ja, ik mag hem toch niet hebben he.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #18
        Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

        ik zie weinig verschil, wel qua belichtichting, niet de scherpte, het blijft een topper hé
        de onderste draad kan je ook nog wegkrijgen, maakt de plaat mi beter
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #19
          Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

          Een wondermooie plaat die volledig klopt.
          Je updates zijn beter wat betreft de scherpte.
          Ik heb een heeeele lichte voorkeur voor de tweede foto, je eerste update dus, alhoewel ik de algehele verscherping in de derde ook niet mis vind.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #20
            Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

            heeeeeeele mooie Marc

            grt Ingrid,
            Niet geschoten is altijd mis!

            Comment


            • #21
              Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

              Iedereen heeft zo zijn eigen manier om te verscherpen, wel een mooi uiltje gevangen.
              Al de rest is al gezegd
              Renée

              Comment


              • #22
                Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

                Ik kan hier enkel voorgaande commentaren bijtreden, voor mij moest hij niet persé naverscherpt worden.

                Mvg John
                http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                Comment


                • #23
                  Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

                  Hoi Marc,
                  Bedankt voor de updates. Mijn voorkeur gaat uit naar de 1e update. Goed verscherpt !
                  Is het misschien een optie om met opgeklapte spiegel te werken ? Als je dat al niet deed natuurlijk.
                  Groeten,
                  Johan
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

                    De gulden middenweg is voor mij meestal de beste. Nummer 2, dus.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

                      Vriendelijke dank voor de bijkomende commentaren.

                      Djivan de laatste tijd zijn de meeste van m'n foto's met deze lens. Ook de platbuik was er zo één.
                      Denk niet dat 500 of meer millimeters een wondermiddel is. Het maakt het een stuk makkelijker om laat me zeggen buiten de "veiligheidsperimeter" van het beestje te blijven.

                      Wilfried betreffende het weghalen van de onderste draad...ook croppen heeft zijn grenzen

                      Johan, heb al met opengeklapte spiegel gewerkt bij macro. Maar denk niet dat het zo aangewezen is in fotografie van onderwerpen die zo snel en beweeglijk zijn.

                      Nogmaals bedankt.

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

                        Nou zeg heb jij hier een pracht van een opname geplaatst en nog heel natuurlijk ook, chapeau maat Ik heb daar niets aan toe te voegen, kiezen 'welke van de 3' zal je zelf moeten doen : klassefotograaf !
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

                          Bof Raymond...er zijn echt wel veel betere hoor...
                          Klassefotograaf ga ik me zeker nooit noemen, zelfs niet fotograaf, want dat ben ik niet...heb zelf nog veel te veel te leren en tenslotte het is voor mij maar een hobby.
                          Desalnietemin bedankt voor je welgemeende reactie.

                          Groetjes
                          Marc
                          Last edited by Brombeer; 11 maart 2013, 09:43. Reden: stukje toegevoegd
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

                            Ook al ben ik geen expert, ik zou kiezen voor nr 2

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

                              Ik ga toch voor foto 2.

                              Foto 3
                              Het hoogdoorlaatfilter veroorzaakt de ruis in de laatste update.
                              Je kunt hier beter smart sharpen gebruiken, je hebt meer controle over het eind resultaat.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mijn maaltijd...daagt me uit + 2Ups

                                Loeky en Jessey bedankt voor jullie commentaar en keuze.
                                Jessey bedankt voor je raadgevingen maar jammer genoeg is de optie "smart sharpen" of slim verscherpen in de door mij gebruikte software een onderdeel van "unsharp mask" of onscherp masker. Met deze manier van verscherpen kom ik er niet.

                                Groetjes
                                Marc
                                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                                Comment

                                Working...
                                X