Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ook ik probeer meestal vast te houden aan het origineel formaat (zit waarschijnlijk tussen de oren) maar bij landschappen kan een pano zeker zijn meerwaarde hebben.
Mooi gelukt in deze.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Ik had even door de knieën gegaan en iets op de voorgrond (als was het maar een stukje omgewoeld zand) om wat diepte te verkrijgen. Nu vind ik hem te vlak.
Een pano oké doch normaal oogt ie ook mooi en met wat ruimte in de lucht krijgt de foto wat meer adem toegediend. De toning vind ik ook mooi maar is geen zwart-wit zoals jij voorsteld
Bouk, ik dacht dat het de bedoeling was om hier je subjectieve mening over een foto neer te pennen, zonder dat dit door andere gebruikers wordt bekritiseerd (zoals jouw poging tot cynisme hier). Maar ik kan me vergissen.
Vind de pano ook zelf beter, bedankt om dit aan te raden! Wordt dit altijd zo gedaan door te croppen aan boven-en onderkant? Of zijn er nog methodes?
Een pano komt niet altijd voort uit één foto die tot panoformaat 'gesneden' wordt.
Een pano kan natuurlijk ook bestaan uit meerdere foto's die naast en aan elkaar 'geplakt' worden dmv één of ander daarvoor bedoeld programma, als het dat is wat je bedoelt.
Groetjes
Comment