Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2194

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2194

.
    .
    .
    .
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Re: 2194

Plaatwerker,

ik kan mij niet van de indruk ontdoen deze plaats al gezien te hebben in iemand anders zijn foto. Sta je daar niet heel dicht nabij een afsluitingsdraad ? (Rotterdam?)
    Hoe dan ook...weerom valt het op hoe nauwgezet je de tips die je geeft zelf hoog in het vaandel voert. Een histogram om van te snoepen en als ik er een "grid" over leg...zalig.
    Misschien niet ieders geliefkoosd onderwerp (voor mij wel, boten en water ...meer moet dat niet zijn). Deze foto is voor mij "af" en denk dat hij maximaal benadert wat het oog zag.
    En neen...heb niets nodig van jou

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

De foto zal technisch in orde zijn, en hij is ook wel mooi, al lijkt het water meer op zand voor mij.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

voor mij liever onder iets af en de gieken er volledig op
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Zalig plaatje. De ruimte, de orde, het leven. Prachtig weergegeven. Ik zou er niets aan veranderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
            Plaatwerker,

ik kan mij niet van de indruk ontdoen deze plaats al gezien te hebben in iemand anders zijn foto. Sta je daar niet heel dicht nabij een afsluitingsdraad ? (Rotterdam?)
            Hoe dan ook...weerom valt het op hoe nauwgezet je de tips die je geeft zelf hoog in het vaandel voert. Een histogram om van te snoepen en als ik er een "grid" over leg...zalig.
            Misschien niet ieders geliefkoosd onderwerp (voor mij wel, boten en water ...meer moet dat niet zijn). Deze foto is voor mij "af" en denk dat hij maximaal benadert wat het oog zag.
            En neen...heb niets nodig van jou

Groetjes
            Marc
            Dit is de Maasvlakte. Ik zag meer mensen met camera's. Deze foto is
            genomen vanaf het snelveer naar Hoek van Holland. De fabriek in de
            verte is de energiecentrale van E-on Benelux. Het was een mooie dag fietsen.

Het lijkt mij volkomen natuurlijk dat je de raadgevingen aan anderen zelf
            nauwgezet toepast. Anders ben je geen knip voor de neus waard.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Bedankt voor je toelichting.

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                .............

Het lijkt mij volkomen natuurlijk dat je de raadgevingen aan anderen zelf
                nauwgezet toepast. Anders ben je geen knip voor de neus waard.
                niet mee eens maar das een andere discussie.
                ---
                vind dit een heel mooie opname en ga mee met Brombeer.
                boten/water en wat wolken.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ga in overgrote meerderheid mee met de bemerkingen van Brombeer, alleen heb ik wat last met de blauwachtige sfeer die over de foto heerst
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik heb het eerder moeilijk met de wel erg bleke kleur van het water.
                    Precies of je hebt die overbelichte vlekjes, (vooral links) door de schittering op het water, willen verdoezelen door het water zo bleek te maken.
                    Ik begrijp wel dat die vlekjes onvermijdelijk zijn, maar toch.
                    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Ga in overgrote meerderheid mee met de bemerkingen van Brombeer, alleen heb ik wat last met de blauwachtige sfeer die over de foto heerst
                      Die last kan ik niet van u afnemen. Voor u heb ik nog eens extra mijn
                      eindproduct onderzocht op het voorkomen van een kleurzweem (die kan
                      soms insluipen) maar u zult het voor lief nemen moeten.

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik heb het eerder moeilijk met de wel erg bleke kleur van het water.
                      Precies of je hebt die overbelichte vlekjes, (vooral links) door de schittering op het water, willen verdoezelen door het water zo bleek te maken.
                      Ik begrijp wel dat die vlekjes onvermijdelijk zijn, maar toch.
                      Groetjes
                      De bleke kleur van het water is mijns inzien te danken aan het feit dat
                      deze foto is genomen vrij direct na een heftige stortbui waarvan de
                      resterende bewolking nog boven ons hing. De schitterende vlekjes (ze
                      clippen echt maar zijn klein) heb ik vanaf het begin van de bewerking van
                      de RAW zo gelaten omdat ik dat passend vond (en nog steeds vind) voor
                      de beleving van zo'n uitzicht. Het water is niet bleek gemaakt. In het
                      oorspronkelijke histogram van de RAW miste ik een klein stukje aan de
                      schaduwzijde. Dat heb ik wel rechtgetrokken. Zonder die actie was het
                      water wellicht nog bleker getoond.
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Strak plaatje.

Comment

Voor mij mag hij blijven zoals hij is. Knap.
                          Mvg.

Comment

Die last kan ik niet van u afnemen. Voor u heb ik nog eens extra mijn
                            eindproduct onderzocht op het voorkomen van een kleurzweem (die kan
                            soms insluipen) maar u zult het voor lief nemen moeten.

Oprechte dank voor je antwoordt en de moeite om te controleren Plaatwerker. De compo en de inhoud vind ik prima maar de last zal ik moeten met liefde verder dragen.
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Ik vind het een mooie, maar had graag nog wat meer detail in de containers op het schip gezien. Misschien de schaduwen daar iets oplichten?

Comment

Working...
                              X