Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gele boei doorbreekt de horizon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gele boei doorbreekt de horizon

Goeieavond iedereen!

Wist deze te schieten gisteren aan de kustlijn te Oostende. Was een koude grijze dag, kon wat kleur vinden in het water

of

f/8 - 1/400 sec - ISO 100

update

Bedankt voor het kijken!
    David
    Last edited by david_deman; 11 maart 2013, 21:54.
    mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

Re: gele boei doorbreekt de horizon

David,

Deze zou een stuk appetijtelijker worden met flink wat opheldering.
    Plaatwerker zou je terecht verwijzen naar het histogram...

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

De golfslag is knap!!Iets opfrissen en nog ietsje lucht croppen en j'hebt een mooi beeld!
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Bedankt voor de commentaren! Heb even een update geplaatst en hem proberen opfrissen

Comment

Opheldering (lichter maken) alleen is niet voldoende.
          Als ik naar de update kijk, vind ik deze nog wat te blauw.
          Dat schuim bij de onderrand zal toch wat witter moeten zijn.
          Het is heel simpel te doen als je de automaat gebruikt.
          Maar ook op een moeilijke manier is het te bereiken.
          Als je CS6 hebt, moet je wel beter kunnen.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

David,

zoals Plaatwerker zegt. Maar wilde je progressief één en ander proberen meegeven uit eigen ervaring.
            Het volgende waar ik wilde over spreken en dat doe ik helemaal niet graag is compo. Omdat, volgens mij daar nogal wat smaak komt bij kijken. Er zijn regeltjes. En soms kan het afwijken van deze regels een meerwaarde aan je foto geven.
            Eén van die regels noemt de regel van derden. Je foto wordt sterker als je bijvoorbeeld je horizon op één derde onderaan of op twee derde bovenaan legt. Hoe kies je daar in? Heb je een prachtig licht of wolkenspel in de hemel en het land of water vertoont weinig interessants dan leg je uiteraard de horizon op één derde onderaan. Heb je een grauwe hemel en speelt de "actie" zich af op het land of water dan kies je uiteraard het andere.
            Maar zoals gezegd kan iemand die foto's neemt daar opzettelijk van afwijken. Daarom dat dit nogal kies is om daar proberen raad in te geven. De fotograaf heeft altijd gelijk weet je wel
            Deze regel kun je niet alleen verticaal maar ook horizontaal toepassen. Daarom dat de meeste fototoestellen heden een raster in de zoeker tonen dat je kan helpen bij het samenstellen van de foto. Er wordt ook gesproken naargelang het onderwerp over invoerende lijnen enz...Maar Gent en Brugge zijn ook niet op één dag gebouwd.
            Buiten compo heb je het technisch aspect van je foto. Is de belichting goed, zit de witbalans goed, heb ik naargelang de gebruikte lens/onderwerp het juiste diafragma gekozen....enz...
            Ik zou zeggen probeer maar eens bij je volgende creatie
            Veel lezen hier en zeker proberen ook op iemand anders zijn foto eens te reageren. Ook daar steek je van op. Sla je de bal mis...geen drama toch...kom dat ook nog tegen

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Bedankt voor de info! Was leerrijk voor mij! Zal eens een poging doen deze nog beter op te lichten met CS6

Comment

Working...
              X