Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minder blauw hoe???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• minder blauw hoe???

wie kan me tips geven om deze foto minder blauw te trekken via instellingen op camera (nu 1/50 f5.6 iso 800)en wie kan me zeggen hoe ik hem nu beter kan krijgen met fotoshop cs6 welke dingen moet ik dan veranderen belichting, kleurbalans, kleurtoon?? Of nog andere dingen?

Last edited by tamarava; 3 maart 2013, 17:40.
    canon 1100 D canon 18-55 mm 3.5-5.6 en canon 55-250 mm 4-5.6 IS

Re: minder blauw hoe???

hoi
    het lijkt erop alsof je witbalans te koel staat. je kan hem wat warmer zetten. je hebt meestal een aantal standaard settings zoals: kunstlicht, flits, zonlicht. naargelang je toestel kan je deze ook manueel instellen. gewoon even een paar testjes doen welke witbalans het beste resultaat geeft op dat moment. je kan ook altijd in Raw gaan werken en dan kan je de witbalans nadien nog veranderen in programmas als Lr4 of photoshop.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Als je photoshop hebt, kan je eerst de achtergrondlaag dupliceren daar dan via filter, vervagen, gemiddelde de gemiddelde kleur weergeven. Dan moet je bij curven of niveau's met het grijze pipetje die gemiddelde kleur naar neutraal grijs veranderen dan maak je de copy van je achtergrond laag onzichtbaar en de blauwe zweem zal verminderd zijn.

Comment

dit kan je misschien ook helpen

groetjes Ingrid

Comment

Bedankt voor de goede uitleg veeeel beter!!!
          mijn witbalans stond al op kunstlicht misschien dan eerder een andere keuze nemen daar?
          Last edited by tamarava; 3 maart 2013, 16:32.

Comment

Mooie up Tamara
            Probeer nu nog uw up onder uw originele te plaatsen.(via meer opties)
            Veel gemakkelijker voor ons.
            Mvg.

Comment

voila hij staat nu bovenaan de nieuwe foto hoop dat dit zo goed is
              amai ik heb hier op die korte tijd al veel geleerd van dit forum!

Comment

Eiiiiila, haha, wacht maar je gaat nog veel meer leren.
                Keep going.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

als je in RAW fotografeert kan je ook eens op automatisch zetten, achteraf kan je via Camera RAW de belichting nog aanpassen

ook zou ik nog dat gele blokje en pluis links wegwerken, geeft geen meerwaarden ;-)

up al stukken beter
                  groetjes Ingrid

Comment

ja moet meer in raw beginnen werken maar dat neemt zoveel plaats in beslag...
                    pluisje eraf en geel blokje nu is hij wel vrij smal vind ik mss nog een stukje van de onderzijde eraf?

Comment

Working...
                    X