Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik weet dat hij niet zeer scherp is, en zeker de grote nerven niet. Zou dit door de beweging van de sapstroom kunnen komen?
Graag jullie mening, en bedankt.
Oorspronkelijk geplaatst door janvanlandeghemBekijk bericht
aha deze bedoel je?:
1/370s
f5.6
iso 50
Bij een compactje doet de exif er eigenlijk minder toe. Er zijn geen juiste metingen over scherptediepte met deze toestellen.
Ik denk dat men de exif vooral vroeg om te zien hoe je alle nerven zo scherp kreeg.
Over die sapstroom, daar heb ik geen idee over.
Hoe het komt dat de grote nerven minder scherp zijn, wel...
Ik denk dat je deze foto van heel dichtbij gemaakt hebt, en ongeacht het diafragma, van heel dichtbij,
heb je heel weinig scherptediepte, en het gaat maar over millimeters of nog minder.
Deze foto, zeker de kleine nerven, zijn meer dan scherp genoeg. Het kan goed zijn dat de grote nerven al net buiten je scherptediepte vielen,
of te dichtbij zaten, binnen de minimum brandpuntsafstand van de lens, om retescherp te kunnen zijn.
Over de commentaren nog even dit :
deze foto is alles behalve "abstract". Iets dat abstract is, is eigenlijk iets onherkenbaars. Hier zie je duidelijk wat het is.
Ik zou deze macro-opname eerder catalogeren bij stilleven of gewoon als natuur macro-opname.
Comment