Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Je stelt je vragen bij mijn reactie ...
Tja, begrijpelijk eigenlijk: een HoF-nominatie, tientallen positieve reacties, ... je zou inderdaad gaan geloven dat het een goeie foto is.
"eerlijkheid duurt het langst"
greetz
Cheeta
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak. flickr
Je stelt je vragen bij mijn reactie ...
Tja, begrijpelijk eigenlijk: een HoF-nominatie, tientallen positieve reacties, ... je zou inderdaad gaan geloven dat het een goeie foto is.
"eerlijkheid duurt het langst"
greetz
Cheeta
Wat een nietszeggende reactie, Ik had toch heel graag wat meer 'eerlijke" uitleg hoor!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Het is hier blijkbaar een ongesproken wet dat men op een HoF-plaat geen comments meer geeft, tenzij lovende woorden natuurlijk.
Je vraagt toch naar ‘eerlijke’ commentaar … ‘k heb al meerdere malen gemerkt dat je met de commentaren en tips zeer weinig aanvangt.
Maar bon, ik vind :
- Het formaat van je foto (de verhoudingen) kijkt niet aangenaam. Een 3-2 verhouding zou mooier zijn.
- De compositie kan veel beter. Wat wil je eigenlijk brengen ? De crème fraîche op de takken of de bergen ? Wil je de crème fraîche brengen, focus je daar dan op. Ga verder in detail, maar laat dan de bergen uit je beeld of zorg voor een nog kleinere scherptediepte.
Wil je de bergen brengen, zorg er dan voor dat die storende takken niet in beeld komen en maak dan een echte landschapsfoto.
Nu is het een soepje van beide …
- In dezelfde trend : wat is de aandachtstrekker in je foto ?
- Niet nagedacht over voorgrond
Ge doet ermee wat je wilt.
En als je mijn reacties niet meer wenst, zet me dan op je ‘negeerlijst’
Greetz
Cheeta
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak. flickr
Het is hier blijkbaar een ongesproken wet dat men op een HoF-plaat geen comments meer geeft, tenzij lovende woorden natuurlijk.
Je vraagt toch naar ‘eerlijke’ commentaar … ‘k heb al meerdere malen gemerkt dat je met de commentaren en tips zeer weinig aanvangt.
Maar bon, ik vind :
- Het formaat van je foto (de verhoudingen) kijkt niet aangenaam. Een 3-2 verhouding zou mooier zijn.
- De compositie kan veel beter. Wat wil je eigenlijk brengen ? De crème fraîche op de takken of de bergen ? Wil je de crème fraîche brengen, focus je daar dan op. Ga verder in detail, maar laat dan de bergen uit je beeld of zorg voor een nog kleinere scherptediepte.
Wil je de bergen brengen, zorg er dan voor dat die storende takken niet in beeld komen en maak dan een echte landschapsfoto.
Nu is het een soepje van beide …
- In dezelfde trend : wat is de aandachtstrekker in je foto ?
- Niet nagedacht over voorgrond
Ge doet ermee wat je wilt.
En als je mijn reacties niet meer wenst, zet me dan op je ‘negeerlijst’
Greetz
Cheeta
Nu ja bedankt dit is te minste duidelijk,die vage commentaren zijn voor niets of niemand goed! Ik zou niet weten waarom ik je op de negeerlijst moet zetten? Toch niet omdat je je mening geeft. Wat ik met jouw mening doe is voor mij een weet!
En uw volgende uitspraak getuigt van een flinke portie arrogantie: heb al meerdere malen gemerkt dat je met de commentaren en tips zeer weinig aanvangt.
Je hoeft helemaal niet te reageren hoor. Doe ik ook niet bij een foto die mij niet aanspreekt. En vergeet vooral niet dat je hier in de beginnershoek zit.
En vergeet vooral niet dat je hier in de beginnershoek zit.
Ik begrijp Cheeta wel, ik volg hem wel i.v.m. de foto.
Heb wel een kleine opmerking. ( je moet er niet op antwoorden maar het is iets wat ik aan het denken was ).
Wanneer spreek je nog over een beginner?
Je post bijna dagelijks een foto, in mijn ogen kun je dan toch nog moeilijk over "beginner" spreken.
In mijn ogen zou je toch al veel verder moeten staan dan een "beginner".
Ook al staat de foto in de beginnershoek.
Sorry dat ik dan nog niet veel verder sta hoor! Maar ik ben nog steeds een beginner!
Sommigen doen er heel hun leven over en anderen denken na een maand al het label van fotograaf te mogen dragen.
En wat de foto betreft, tja dat is je volste recht!
Ik ben best wel arrogant, inderdaad ... maar tenminste geen hypocriet.
Kijk Sien, ik wil me zelfs verontschuldigen ten opzichte van jou. Eigenlijk hoef ik niet zo tekeer te gaan tegen jou.
Het is tenslotte niet jouw beslissing om die foto in de HoF te plaatsen. Jij mag best blij zijn dat ie er instaat.
Maar dat je foto er überhaupt instaat doet oneer aan de verdiende Hof-foto's van anderen.
Wat is zo'n HoF dan nog waard !?
Het geeft de indruk dat alles (of ieder BD-lid) er nu wel eens in mag staan ... het kan toch geen kwaad, er wordt toch geef BoF meer uitgegeven.
En wat die 'beginner' betreft : denk je echt vooruit te geraken met enkel lovende woorden ?
greetz
Cheeta
Ik denk dat bouk het goed verwoord, en alvast, proficiat met de HOF-plaats.
Wat ik altijd wel leuk vind aan je foto's zijn de titels. Die zijn meestal heel toepasselijk gekozen.
Het is een hele goede foto, maar ik ben het toch voor een stuk eens met Cheeta.
Iedereen hier is tevreden met een HOF-foto, en ziet dit als bekroning op zijn werk.
Het zou eigenlijk een stap moeten zijn, waarbij je voor jezelf zegt : "Hey, ik kan ook een goeie foto maken, en vanaf nu ga ik ze zo allemaal proberen te maken !"
Eigenlijk zou je dan het stadium van een beginner moeten gepasseerd zijn, en het niet bij een toevalstreffer moeten laten.
Ik schrijf hier de laatste tijd, nogal redelijk veel commentaren, maar niet op jou foto's, omdat ik het gevoel heb dat het niet baat.
Wat mensen ook schrijven, je blijft gewoon op dezelfde manier als voordien foto's maken. Sommige goed, de meeste iets minder goed.
Daar zou na enige tijd op dit forum toch verandering in moeten komen, en ik vind het jammer dat dat niet gebeurt.
Voor mij is een foto maken, een gegeven waarbij ik tevoren probeer na te denken over hoe ik de foto ga maken.
Wat zie ik in het beeld, en hoe breng ik dat nu het best in beeld, zowel technisch als compositorisch.
Daarbij stel ik me nog de vraag wat het beeld eventueel interessant zou kunnen maken.
Dat kan het onderwerp zijn, maar ook de manier waarop dit gebracht wordt.
Ik vind ook kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit en stel me tevreden een enkele goede foto's per jaar.
Over deze foto nog even :
Wat me van in het begin stoorde bij deze foto is het formaat.
Als je hem terugbrengt op het klassieke 2/3 formaat wordt hij voor mij veel sterker.
Hij kijkt dan voor mij een stuk makkelijker.
Mijn uitleg is opbouwend bedoeld, en ik hoop dat je er geen aanstoot aan neemt, want dat is het niet waard.
Comment