Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Mooi een zalige maar ook verwarrende leeftijd, net zoals de commentaren hier!Deze meid heeft mooie groene ogen en 't wit van haar ogen zit mi toch juist!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Er is nog een extra mogelijkheid je witbalans op een foto in te stellen. Gebruik hiervoor het witbalans pipet. Met het pipetje geselecteerd klik je op een plek in de foto die 50 procent grijs (of bij gebrek; wit) zou moeten zijn. Bij een portret kun je bijvoorbeeld het oogwit gebruiken. Photoshop rekent dan uit wat de kleurtemperatuur geweest is en past de foto aan. Als het resultaat je niet aan staat helpt het vaak om nogmaals te klikken op een iets andere plek in de foto.
" Hiervoor dien je eerst een nieuwe laag met 50% grijs toe te voegen in PS, etc.... De methode die ik altijd tot mijn grote voldoening gebruik ".
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Ik vind deze mooier, als ik de blauwe kleurzweem verminder.
Naar mijn mening het best te bemerken o.a. op de huid juist onder de onderlip en in het haar.
Als ik één mens fotografeer, ben ik - per definitie - die mens aan 't portretteren. Dan hou ik mijn toestel in de portretstand.
Een uitzondering maak ik, wanneer ik de omgeving of de achtergrond in het beeld wil betrekken.
Er zijn natuurlijk situaties, waarbij het verticaal houden van het toestel geen optie is. Bijvoorbeeld als je schouder uit de kom is, of als je last hebt van een tenniselleboog.
Deze foto is, in mijn ogen, boven en onder te krap; en er zit inderdaad een blauwzweem op.
Last edited by Jos Vanhengel; 13 februari 2013, 08:36.
maar ze ziet er wel al gezonder uit vind ik.
misschien moet ze nog een bril aan, want ze heeft niet echt scherpe oogjes.
het niet trekken in portretstand stoort me niet
Comment