Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewoon een kind

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gewoon een kind

    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D5000)
    Lens Focal Length: 35.00 mm (18-55 mm F3.5-F5.6)
    Shutter Speed: 1/800 sec
    F-Number: F11.0
    ISO: 640
    Kweet het 't is ne heel donkere foto maar toch wilde ik hem plaatsen
    mvg jako

    Update
    Last edited by jako; 28 januari 2013, 14:55.
    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

    jako

  • #2
    Re: Gewoon een kind

    Jammer dat het kind in de schaduw staat misschien kan je de foto nog iets oplichten.

    volgende keer Shutter Speed 1/400 eens proberen.
    Wordt de foto wel iets lichter van hoor
    Last edited by jessey; 28 januari 2013, 10:50.

    Comment


    • #3
      Re: Gewoon een kind

      Het geeft wel iets, zou hem rechtzetten, naar rechts en voren tillen en oplichten. Denk ook best ontruisen.
      En ik zou er landschapsformaat van maken, onderste helft. Enfin, mijn menig he.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Gewoon een kind

        beetje flitslicht had hier wonderen gedaan.
        portret richting en dichter bij 't kind ook dan was't enkel schaduw geweest.
        f8 was meer dan voldoende, iso op 200 en was nog voldoende sluitertijd over voor een veel betere foto dan hetgeen hier nu staat
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Gewoon een kind

          Als je zelf al weet dat deze foto voor een deel te donker is ...
          En je leest regelmatig bij de posts van anderen de opmerking 'Lighten shadows' ...
          Waarom kom je dan niet op de gedachte deze foto op die manier af te werken
          voordat-ie gepost wordt ?
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Gewoon een kind

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Als je zelf al weet dat deze foto voor een deel te donker is ...
            En je leest regelmatig bij de posts van anderen de opmerking 'Lighten shadows' ...
            Waarom kom je dan niet op de gedachte deze foto op die manier af te werken
            voordat-ie gepost wordt ?
            Inderdaad plaatwerker je hebt gelijk
            Ondertussen heb ik de foto wat opgelicht maar de ruis krijg ik er niet uit
            mvg jako
            Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

            jako

            Comment


            • #7
              Re: Gewoon een kind

              De up vind ik hier niet beter. Nu is het alsof de schaduwpartij door zon beschenen wordt en het oogt helemaal niet meer natuurlijk.
              De up is ook een andere uitsnede, of misschien de originele grootte ?
              De ruis had je kunnen vermijden want je had hier zeker die iso 640 niet nodig, zie maar hoe dichtgeknepen je diafragma was en welke snelle sluitertijd je nog had.

              Comment


              • #8
                Re: Gewoon een kind

                Heb je een ruisfilter Jacky?
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Gewoon een kind

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  De up vind ik hier niet beter. Nu is het alsof de schaduwpartij door zon beschenen wordt en het oogt helemaal niet meer natuurlijk.
                  De up is ook een andere uitsnede, of misschien de originele grootte ?
                  De ruis had je kunnen vermijden want je had hier zeker die iso 640 niet nodig, zie maar hoe dichtgeknepen je diafragma was en welke snelle sluitertijd je nog had.
                  Het jouw goed recht om hierover een volstrekt eigen mening te hebben.

                  Als je daar zelf had gestaan als fotograaf dan hadden jouw ogen zich
                  automatisch aangepast en het kind veel helderder gezien dan op de
                  eerste foto. Omdat onze camera's niet de souplesse hebben van onze
                  ogen, doen we gewoon een kunstgreep. Zo kunnen we laten zien wat
                  we zagen. Hoezo onnatuurlijk ? Je ziet nog steeds het verschil tussen
                  zon en schaduw. Ik tenminste.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gewoon een kind

                    Oplichten geeft vaak ruis, opletten daarmee. Zoek eens in Google op expose to the right.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gewoon een kind

                      De compo van je update is goed maar zoals Djivan reeds zei had je hier met een F/5.6 wssl ook alles in focus. En waarom 1/800 op een stilstaand onderwerp op 35mm?
                      Het gebruik van een flits als invullicht op je onderwerp had hier ook niet misstaan. De opgeklaarde delen vertonen nu nog meer ruis (door het oplichten) en was dit mijn foto
                      dan was dit vuilbak (eventuele sentimentele waarde niet meegerekend). Hoop dat je hier iets aan hebt.

                      Mvg
                      If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gewoon een kind

                        Allemaal bedankt voor de commentaren jullie hebben allemaal gelijk
                        Indien het mag zou ik deze foto willen verwijderen

                        mvg jako
                        Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                        jako

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gewoon een kind

                          Oorspronkelijk geplaatst door jako Bekijk bericht
                          Allemaal bedankt voor de commentaren jullie hebben allemaal gelijk
                          Indien het mag zou ik deze foto willen verwijderen

                          mvg jako
                          Nee, dat mag niet volgens de reglementen.
                          En je zou door te verwijderen anderen de mogelijkheid ontnemen hiervan wat te leren.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gewoon een kind

                            Waarom verwijderen? We hebben toch allemaal eens mindere.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gewoon een kind

                              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                              Heb je een ruisfilter Jacky?
                              Bedankt jill.tje deze foto is al te veel gecropt dat ik de ruis er niet meer uit krijg
                              En mede door jou heb ik de ruisfilter gevonden op ps bedankt

                              mvg jako
                              Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                              jako

                              Comment

                              Working...
                              X